Niemal 1,8 mld zł – na taką łączną kwotę opiewają trzy umowy, zawarte przez PKP PLK z wykonawcami rozpoczynających się 12 czerwca robót modernizacyjnych na linii kolejowej E20 z Warszawy do Poznania, na odcinku Swarzędz–Sochaczew. To inwestycja wprowadzająca tego lata najwięcej zmian dla podróżnych w Wielkopolsce.
Modernizacja linii E20 ma pozwolić pociągom na rozwijanie na całej trasie prędkości do 160 km/h oraz umożliwić przejazdy długich składów towarowych.
– To dokończenie projektu z lat 90. XX wieku. Wówczas zadania nie objęły pełnego zakresu prac. Linia kolejowa łącząca Warszawę z Poznaniem jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk. Zaniechanie jej kompleksowej modernizacji oznaczałoby degradację trasy, brak dobrej oferty dla dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych przewozów pasażerskich oraz pogorszenie przewozów towarowych – tłumaczył przy okazji podpisywania umów z wykonawcami Arnold Bresch, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych ds. realizacji inwestycji.
Zamknięcia i objazdy
Prace na linii kolejowej E20, współfinansowane przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”, obejmą przebudowę 365 km torów, 271 rozjazdów, 134 obiektów inżynierskich, 18 peronów, 653 km sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem.