Reklama

Bycie liderem kosztuje

W samorządach zaczął się boom na autobusy elektryczne. Jak Polska długa i szeroka miasta rozpisują przetargi na tego typu pojazdy. Można nawet odnieść wrażenie, że zrodziła się swoista rywalizacja, kto pierwszy zajmie pozycję lidera w zakresie miejskiej elektromobilności.

Publikacja: 11.05.2017 22:30

Anna Cieślak-Wróblewsk

Anna Cieślak-Wróblewsk

Foto: Fotorzepa / Waniek Ryszard

Całe to zamieszanie to efekt rządowego programu rozwoju elektromobilności w Polsce. Program ma nie tylko zachęcić „zwykłych” kierowców, by kupowali elektryczne samochody, ale także przyczynić się do budowy silnych polskich przedsiębiorstw specjalizujących się w produkcji takich pojazdów (w tym komunikacji miejskiej). Wedle projektu odpowiedniej ustawy na większe miasta (powyżej 50 tys. mieszkańców) zostanie nawet nałożony obowiązek posiadania w swoim taborze docelowo co najmniej 30 proc. pojazdów zeroemisyjnych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama