Samorządowcy odpowiedzialni za promocję gospodarczą spotkają się 9 i 10 listopada w Ostródzie na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. To szósta edycja tej imprezy, wymyślonej w Urzędzie Marszałkowskim. Co roku gromadzi ona przedstawicieli wszystkich samorządów z regionu, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców.
Pierwszy dzień ma charakter konferencyjny – zaplanowane są eksperckie wystąpienia i panele dyskusyjne związane z takimi tematami, jak rola marki gminy w przyciąganiu inwestorów, przygotowanie najlepszej oferty inwestycyjnej, różnice między planami gmin a oczekiwaniami przedsiębiorców czy budowanie wizerunku gminy w mediach.
Dzień później odbędą się warsztaty. Ich uczestnicy dowiedzą się, jak przygotowywać się do spotkania z inwestorem, poznają też tajniki przygotowania dobrych prezentacji.
Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego podkreśla, że Festiwal to nie tylko impreza progospodarcza i edukacyjna. To także miejsce nawiązywania kontaktów i wymiany poglądów między samorządowcami a przedsiębiorcami.
– O sukcesie decydują nie tylko ciekawe tereny czy dobrze przygotowana oferta inwestycyjna. Liczy się przede wszystkim komunikacja, otwartość i zrozumienie potrzeb inwestorów. Tylko wtedy możemy mówić o prawdziwym rozwoju gospodarczym. Dlatego stawiamy na dialog z inwestorem – podkreśla Zawadzki.