Promocja przyciąga biznes

Nie tylko turystyka, wakacyjny odpoczynek czy raj dla organizatorów konferencji. Warmia i Mazury to też wielki przemysł, europejska logistyka, mały i średni biznes.

Publikacja: 12.10.2016 23:00

Samorządowcy odpowiedzialni za promocję gospodarczą spotkają się 9 i 10 listopada w Ostródzie na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. To szósta edycja tej imprezy, wymyślonej w Urzędzie Marszałkowskim. Co roku gromadzi ona przedstawicieli wszystkich samorządów z regionu, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców.

Pierwszy dzień ma charakter konferencyjny – zaplanowane są eksperckie wystąpienia i panele dyskusyjne związane z takimi tematami, jak rola marki gminy w przyciąganiu inwestorów, przygotowanie najlepszej oferty inwestycyjnej, różnice między planami gmin a oczekiwaniami przedsiębiorców czy budowanie wizerunku gminy w mediach.

Dzień później odbędą się warsztaty. Ich uczestnicy dowiedzą się, jak przygotowywać się do spotkania z inwestorem, poznają też tajniki przygotowania dobrych prezentacji.

Radosław Zawadzki, dyrektor Departamentu Koordynacji Promocji Urzędu Marszałkowskiego podkreśla, że Festiwal to nie tylko impreza progospodarcza i edukacyjna. To także miejsce nawiązywania kontaktów i wymiany poglądów między samorządowcami a przedsiębiorcami.

– O sukcesie decydują nie tylko ciekawe tereny czy dobrze przygotowana oferta inwestycyjna. Liczy się przede wszystkim komunikacja, otwartość i zrozumienie potrzeb inwestorów. Tylko wtedy możemy mówić o prawdziwym rozwoju gospodarczym. Dlatego stawiamy na dialog z inwestorem – podkreśla Zawadzki.

Największy inwestor regionu i jeden z największych w Polsce – francuski gigant oponiarski Michelin – ulokował w Olsztynie nie tylko jedną ze swoich największych fabryk, ale też centrum magazynowo-logistyczne na tę część Europy. Do utworzenia centrum zachęciły Francuzów atrakcyjne warunki oferowane przez strefę oraz władze miasta.

W 2015 r. Michelin zdecydował się na rozbudowę swojego Centrum Logistycznego w Olsztynie do 90 tysięcy metrów kwadratowych. Dzięki temu stanie się ono jednym z największych magazynów koncernu na świecie i największym w Europie Środkowo-Wschodniej. Składowane są w nim opony produkowane nie tylko w Olsztynie, ale także w fabrykach Michelin w Rosji, Rumunii, na Węgrzech, Japonii, Tajlandii i Stanach Zjednoczonych.

Nie tylko Michelin skusił się na ciekawe regionalne zachęty. Na Warmii i Mazurach zainwestowały tak silne międzynarodowe marki, jak między innymi Philips Lighting, Citi Group, IKEA (ma tu swój największy tartak oraz fabrykę), Transcom Worldwide, ABB, Alstom czy Heineken.

W tym roku podczas VI edycji Festiwalu poznamy także laureatów konkursu PRO Warmia i Mazury na najlepsze projekty promocyjne. To konkurs dla samorządów i instytucji otoczenia biznesu, takich jak inkubatory przedsiębiorczości, parki naukowo-technologiczne, specjalne strefy ekonomiczne, izby i centra gospodarcze, biura obsługi inwestorów, instytuty naukowe, klastry oraz uczelnie wyższe. Zgłoszenia przyjmowane są do 15 października.

Nagrody zostaną przyznane w dwóch kategoriach: promocja ogólna oraz gospodarcza. W każdej z nich przyznana zostanie nagroda główna oraz wyróżnienie.

W ubiegłym roku w gronie laureatów znaleźli się: Stowarzyszenie Elbląg Europa (za Światowy Tydzień Przedsiębiorczości na Warmii i Mazurach), Elbląski Park Technologiczny (za projekt Miejsce spotkań nauki i biznesu) oraz Urząd Miejski w Giżycku (za plebiscyt organizowany na portalu MazuryAktywnie.pl).

Samorządowcy odpowiedzialni za promocję gospodarczą spotkają się 9 i 10 listopada w Ostródzie na Festiwalu Promocji Gospodarczej Warmii i Mazur. To szósta edycja tej imprezy, wymyślonej w Urzędzie Marszałkowskim. Co roku gromadzi ona przedstawicieli wszystkich samorządów z regionu, instytucji otoczenia biznesu oraz przedsiębiorców.

Pierwszy dzień ma charakter konferencyjny – zaplanowane są eksperckie wystąpienia i panele dyskusyjne związane z takimi tematami, jak rola marki gminy w przyciąganiu inwestorów, przygotowanie najlepszej oferty inwestycyjnej, różnice między planami gmin a oczekiwaniami przedsiębiorców czy budowanie wizerunku gminy w mediach.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej