– W swojej promocji gospodarczej Podkarpackie szczyci się zarówno markami znanymi od lat, jak i nowymi produktami, które w spektakularny sposób podbiły rynki na całym świecie – mówi Michał Tabisz, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego (UMWP).
Lista markowych powodów do dumy jest długa.
– Sprzęt AGD z Zelmeru, autobusy z Autosanu, opony z Dębicy i krośnieńskie szkło to ikony naszego regionu, cenione w Polsce i za granicą jeszcze w czasach PRL. Ostatnia dekada przyniosła wysyp nowych firm, które odniosły globalny sukces: kosmetyki Inglot z Przemyśla, krzesła Nowego Stylu, okapy Ciarko, oprogramowanie Asseco – wymienia Michał Tabisz. – A to tylko kilka przykładów – zaznacza.
Promocja nawet w USA
W nowej perspektywie finansowej Unii Europejskiej władzom województwa udało się wynegocjować 4 mln euro na promocję gospodarczą. Realny termin wykorzystania tych pieniędzy to lata 2016–2022.
– Środki te pozwolą nam jeszcze mocniej wspierać regionalne marki i na ich sile budować wizerunek Podkarpacia, czyli przestrzeni otwartej dla biznesu – zapowiada Tabisz. – Regularnie spotykam się z przedsiębiorcami i zbieram informacje o ich potrzebach i oczekiwaniach, aby jak najlepiej wykorzystać unijne dotacje.