Kulinarna siła regionalnej marki

Targi Natura Food to okazja do promocji regionalnych smaków
materiały prasowe

Województwo łódzkie zrywa z przemysłowym wizerunkiem. Swój potencjał widzi w innowacyjnym rolnictwie i turystyce.

W istniejącej od 1911 roku Spółdzielni Mleczarskiej w Głuchowie o produkcji twarogów wiedzą niemal wszystko. Nie dziwi więc, że w tym roku przetwórnia ta otrzymała nagrodę główną IX edycji konkursu Tygiel Smaków. Jej finał odbył się podczas targów Natura Food towarzyszącym IV Międzynarodowemu Kongresowi Biogospodarki organizowanemu przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego. Wśród laureatów znaleźli się także Masarnia z ubojnią Alina Kowalska, PPHU AMKEZ Zbigniew Kowalczyk, Gminna Spółdzielnia Samopomoc Chłopska Ozorków, KOWAL Aleksandra Kowalska, Czesław Maszczyk oraz PPH Klimeko Bogusław Klimczak.

– Konkurs Tygiel Smaków z pewnością będzie kontynuowany, bo na dobre zadomowił się w województwie łódzkim – zapowiada Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.

Pomysł zrodził się w ramach projektu „Kreowanie marki Łódzkie poprzez promocję tradycyjnych smaków regionu” dofinansowywanego przez Unię Europejską. Był częścią Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013. Witold Stępień zaznacza, że Łódzkie zdecydowało się promować swoje marki za sprawą lokalnej kuchni, ponieważ to najskuteczniejszy sposób dotarcia do mieszkańców. Co więcej, region ma się czym pochwalić. Do tej pory na Listę Produktów Tradycyjnych prowadzoną przez Ministra Rolnictwa zostało wpisanych 106 specjałów z województwa łódzkiego.

Sektor rolniczy jest strategiczny dla regionu łódzkiego. Ze statystyk wynika, że 36 proc. mieszkańców województwa żyje na wsi. Natomiast przemysł rolno-spożywczy reprezentowany jest przez blisko 3 tys. podmiotów zatrudniających około 42 tys. osób.

Łódzkie nie zamierza poprzestać jedynie na tradycji. Dlatego innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze znajduje się wśród sześciu inteligentnych specjalizacji regionu.

– Dla naszego rozwoju ważne jest, by powstawały sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwa rolne – mówi Witold Stępień.

– Zastosowanie biotechnologii, mechatroniki czy systemów informatycznych w rolnictwie zdecydowanie wpływa na podniesienie jego konkurencyjności.

Rolnictwo, choć ważne, nie jest jedyną wizytówką Łódzkiego. Ton budowie jego marki nadaje stolica województwa, miasto kojarzone z filmem czy tak dużymi imprezami, jak Fashion Week i Festiwal Komiksu.

– Łódź prowadzi swoją politykę, której nie sposób nie wykorzystywać promując regionu.– mówi Witold Stępień.

– Jednak sięgamy także do wydarzeń, które dzieją się w mniejszych miastach, a są dla nich i dla nas charakterystyczne, niepowtarzalne i regionalne.

Mogą Ci się również spodobać

Jedna z najważniejszych dróg w Polsce zostanie zamknięta na ferie

Decyzją Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad zamknięto sześć wiaduktów na autostradzie A1 pomiędzy węzłami ...

Powalczą o Wielkiego Jantara

19 filmów w konkursie, 3 światowe premiery, debiuty zagraniczne, dokumentalne i pokazy specjalne. W ...

GDAŃSK – idealne miasto na weekend i na dłużej!

Ponad 1000-letnie, hanzeatyckie miasto Gdańsk niezmiennie imponuje i zachwyca. Piękny Trakt Królewski z legendarnym ...

Pociąg stanie na żądanie. Znacznie częściej, niż do tej pory

Koleje Dolnośląskie chcą mieć więcej przystanków na żądnie. Możliwe, że po takie rozwiązanie sięgną ...

Do lasu, na łąkę i na wodę

Ponad 200 projektów domów mobilnych znajduje się w portfolio darłowskiej fabryki Lark. Jej domy ...

Jerzy Buzek: Na osłabianiu roli samorządu tracą mieszkańcy

Kolejne rządy po 2001 roku korzystały z możliwości „decentralizacji problemów” – przesunięcia dodatkowych obowiązków ...