Najlepsi w biznesie

mat.pras.

Sagra Technology, Metal Madness i Fabryka Domów Mobilnych i Szkieletowych Lark – to zwycięzcy konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu”, jaki po raz kolejny zorganizował Urząd Marszałkowski w Szczecinie. Najlepsze firmy Pomorza Zachodniego wybierali jego mieszkańcy.

Uroczyste ogłoszenie wyników konkursu miało miejsce w szczecińskiej Netto Arenie.

– Rozwój gospodarczy Pomorza Zachodniego cały czas musimy mieć w głowie – mówił Olgierd Geblewicz, marszałek zachodniopomorski, otwierając galę finałową konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu”. – Dzięki dobrej współpracy ze światem gospodarki udaje nam się zmieniać nasz region. Nasi przedsiębiorcy są ambitni i kreatywni. Dla takich ludzi stworzyliśmy ten konkurs. Dla przedsiębiorców, którzy mają głowę pełną pomysłów i serce pełne pasji, by rozwijać swoje firmy, ale i Pomorze Zachodnie. Promując nasze regionalne firmy, jednocześnie promujemy nasz region jako miejsce dobre. Nie tylko piękne, ale dobre i z perspektywą dla nas, dla naszych dzieci. Takie miejsce chcemy właśnie tworzyć. To morze gospodarcze jest często wzburzone. Wy płyńcie bezpiecznie, pod banderą sukcesu, pod banderą zachodniopomorską – mówił do zgromadzonych przedsiębiorców.

Piętnastka finalistów

Na gali stawili się przedstawiciele 15 firm laureatów zgromadzonych w trzech kategoriach: mikro, małych i średnich firm. W każdej z nich uhonorowano pięć podmiotów. Zwycięzcą kategorii mikro została firma Metal Madness produkująca wyroby ze stali. Jej działalność to połączenie produkcji ze sztuką.

– Dziękuję mojej ekipie, dzięki ich niesamowitej i trudnej pracy nasza produkcja jest rozpoznawana na Pomorzu Zachodnim, w Polsce, a niedługo w Europie. Dziękuję mojej rodzinie za wsparcie i wyrozumiałość, dzięki temu tutaj jestem – mówił Paweł Hołownia z firmy Metal Madness.

Laureatami w tej kategorii zostały też firmy: Clochee, Szczecińska Manufaktura Czekolady Oderro, SAPS Enterprise, Vulcan Training Center.

CZYTAJ TAKŻE: Metal zawsze modny

W kategorii małych firm wśród laureatów znalazły się: Greenbox Europe, Tidio, GSG Industria i Żegluga na Odrze. Ostatecznie wygrała Fabryka Domów Mobilnych i Szkieletowych Lark Leisure Homes.

– Dziękuję tym, którzy na nas głosowali. Dziękuję zespołowi Lark. To dzięki wam tutaj jesteśmy. Stawiamy na ciągły rozwój i nowe produkty, nowe technologie. Jesteśmy dumni, że należymy do firm, które tak dynamicznie rozwijają się na Pomorzu Zachodnim – powiedział Leszek Klin z firmy Lark.

Najlepszą średnią firmą okazała się Sagra Technology, która opracowuje mobilne systemy IT.

– Od 30 lat tworzymy z pasją to, co lubimy. Udaje nam się łączyć technologię ze świetną ekipą ludzi, z miejscem, gdzie mieszkamy, morzem, słońcem i plażami. Również państwu życzę tych inspiracji – powiedział Janusz Pribulka, prezes Sagra Technology.

Pozostała czwórka laureatów w tej kategorii to: Bic Electric, All Good, PDC Logistics, Hydroline Poland.

10 tysięcy głosujących

Konkurs był organizowany już po raz drugi. W pierwszym etapie zgłoszenia mogły dokonywać same firmy, ale i mieszkańcy Pomorza Zachodniego. Do drugiego etapu trafiło 15 laureatów, a zwycięzców wskazali internauci, którzy zdecydowali się wziąć udział w Giełdzie Biznesu. To forma gry giełdowej. Każdy zainteresowany otrzymał wirtualne pieniądze, które mógł codziennie inwestować w swojego faworyta. Jak podaje Urząd Marszałkowski w Szczecinie, w zabawie wzięło udział ponad 10 tys. osób.

Najlepsi gracze dostali tablety. Z kolei zwycięskie firmy odebrały bony o wartości 6 tys. zł do wykorzystania na szkolenia, warsztaty i targi branżowe dopasowane do własnych potrzeb. Ich sukces został przedstawiony w filmach promujących Pomorze Zachodnie, które będą częścią kampanii wizerunkowej regionu.

CZYTAJ TAKŻE: Pionierzy mobilnej sprzedaży

Marszałkowski konkurs odbywał się w ramach kampanii „Pomorze Zachodnie. Biznes w dobrym położeniu”. Kampania ma promować atuty biznesowe województwa i jest realizowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014–2020. Partnerem honorowym była Startup Academy, a wśród partnerów kampanii znalazły się: Koszalińska Agencja Rozwoju Regionalnego, Klaster eBiznesu Pomorza Zachodniego, Klaster ICT Pomorze Zachodnie, Metalika Klaster Metalowy, Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii, Północna Izba Gospodarcza, Stargardzka Agencja Rozwoju Lokalnego, Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Regionalnego, Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Rozwoju Gospodarczego.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezydent Szczecina: Samorząd jest obcy dla rządu

Samorządy w całej Polsce prowadzą budowy, mają podpisane kontrakty i może dojść do tego, ...

Lokalne inicjatywy blokowane przez złe prawo

Gminy razem z mieszkańcami wydawały przewodniki oraz organizowały zajęcia świetlicowe. Takich działań w całym ...

Parkowanie będzie droższe już za miesiąc

Od września można już podnosić zamrożone od kilkunastu lat maksymalne stawki opłat. Samorządy obawiają ...

Gotyk w remoncie

Montaż ogrzewania podłogowego, remont stropów, sklepień, organów, czy wreszcie żmudna rekonstrukcja XVI-wiecznego obrazu – ...

Nowy terminal przyciągnie cargo

Blisko 17,5 tys. ton ma wynieść roczna zdolność przeładunkowa terminalu, który jesienią ruszy w ...

Gabinet dentystyczny poza zasięgiem wielu szkół

Obowiązki, jakie nakłada na samorządy ustawa o opiece zdrowotnej nad uczniami, znacznie przekraczają możliwości ...