Reklama

Samorządowe „nie” dla nocnych z alkoholem

Od września będzie mniej sklepów w Krakowie sprzedających alkohol w nocy. Miasto dogadało się w tej sprawie z właścicielami sieci handlowych.

Publikacja: 13.08.2019 12:29

Samorządowe „nie” dla nocnych z alkoholem

Foto: fot. Robert Gardziński / Fotorzepa

Inne duże miasta nie zamierzają iść w ślady Krakowa, ale szukają własnych dróg na ograniczenie handlu napojami wyskokowymi w nocy. W Łodzi przeprowadzono konsultacje w tej sprawie. – Większość z osób w nich uczestniczących była przeciwna wprowadzeniu ograniczenia sprzedaży napojów alkoholowych w sklepach mieszczących się w centrum – mówi Paweł Wardęga z łódzkiego ratusza.

Alkohol jest w Polsce łatwo dostępny, niezależnie od pory dnia czy nocy. Im większe miasto, tym łatwiej go kupić, bo sklepy z napojami wyskokowymi są w zasięgu ręku. Tylko w Krakowie, jak wynika z deklaracji przedsiębiorców, całodobową sprzedaż alkoholu prowadzi ok. 278 punktów. W ubiegłym roku radni chcieli ograniczyć ich liczbę i dla ścisłego centrum podjęto wręcz uchwałę o ograniczeniu sprzedaży alkoholu w godzinach 22–6 rano. Uchwała jednak została przez przedsiębiorców zaskarżona. W styczniu tego roku wojewódzki sąd administracyjny uznał racje przedsiębiorców. Miasto odwołało się do Naczelnego Sądu Administracyjnego i czeka na rozstrzygnięcie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
Czy polskie miasta umieją radzić sobie z wodą?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Z regionów
Warszawa otwiera nowy etap działań na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców
Z regionów
Regiony pomagają zdobywać swym firmom świat w branży ICT
Z regionów
O kluczowych dla samorządów wyzwaniach na Podhalu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Z regionów
Regionalne lotniska generują inwestycje i dają pracę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama