"Rzeczpospolita" oczami dziecka

Uczniowie klasy 1a Szkoły Podstawowej nr 391 w Warszawie pokazali, jak wyobrażają sobie pierwszą stronę dziennika "Rzeczpospolita" i opis najważniejszych wydarzeń dnia.

Publikacja: 15.12.2023 07:07

Tak dzieci wyobrażają sobie numer "Rzeczpospolitej"

Tak dzieci wyobrażają sobie numer "Rzeczpospolitej"

Foto: Fotorzepa/Wojciech Tumidalski

wkt

W wizji dzieci dominują tematy sportowe („Polska wygrała i nie przegrała z Włochami”, „Lewandowski wygrał Mistrzostwa Świata”). Jest też tematyka związana z szeroko rozumianym lifestyle („Stroje świąteczne”, „Najlepsza pani roku”) oraz motoryzacją („Lewandowski idzie do swojego auta na święta”).

Nie zabrakło też świątecznych tematów.

"Rzeczpospolita" oczyma dzieci

"Rzeczpospolita" oczyma dzieci

Fotorzepa, Wojciech Tumidalski

Pracę dziennikarza uczniom przybliżali red. Wojciech Tumidalski, wiceszef działu prawa „Rzeczpospolitej” wraz z żoną Martą, niegdyś dziennikarką PAP.

Dzieci – jako członkowie kolegium redakcyjnego - przeprowadzały wywiad z panią wychowawczynią.

Dowiedziały się, że dziennikarz tym się różni od influencera, że musi mówić prawdę.

Na pytanie, czy chciałyby być dziennikarzami prasy, radia, czy telewizji, większość – co może zaskakiwać - wybrała gazetę.

W wizji dzieci dominują tematy sportowe („Polska wygrała i nie przegrała z Włochami”, „Lewandowski wygrał Mistrzostwa Świata”). Jest też tematyka związana z szeroko rozumianym lifestyle („Stroje świąteczne”, „Najlepsza pani roku”) oraz motoryzacją („Lewandowski idzie do swojego auta na święta”).

Nie zabrakło też świątecznych tematów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Z regionów
Miejskie skwery, które zatrzymują deszcz. Powstaje ich coraz więcej
Z regionów
Czy inwestycja w rowery się opłaca? To miasto jest tego dowodem
Z regionów
Miasta szukają strażników miejskich. Co oferują?
Z regionów
W jaki sposób polskie spółki energetyczne pomagają Ukrainie
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Z regionów
Samorządy chcą organizować zajęcia dodatkowe dla uczniów. Ale potrzebują pieniędzy
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki