Jak polskie samorządy radzą sobie w internecie?
Jeśli chodzi o zasięgi, dotarcie, responsywność, to polskie samorządy są zdecydowanie liderem w komunikacji w mediach społecznościowych w Unii Europejskiej. Ścigają się w zasadzie same ze sobą i raczej mogą stanowić wzór dla innych regionów w Europie. Wyzwaniem dla nich są z kolei spadające zasięgi, związane z nadmierną ilością publikowanych treści w mediach społecznościowych, ale z też z hejtem czy różnymi anomaliami, które się przytrafiają samorządom.
Które województwa radzą sobie szczególnie dobrze?
Wszystkie radzą sobie nieźle, ale po niektórych profilach widać większą kreatywność i pomysł na siebie. Bezdyskusyjnym liderem jest województwo zachodniopomorskie, gigant, który może się ścigać z takimi regionami jak Toskania, jak regiony we Francji czy Hiszpanii. To widać po sumie interakcji, dotarciu, zasięgach oraz DNA komunikacji. To absolutny cesarz Internetu. Świetnie wchodzą w interakcje, potrafią opowiedzieć ciekawie historię regionu.
Sukces najlepszych profili zawsze polega na tym, że te działy mediów społecznościowych mają raczej wolną rękę, nie mają odgórnie narzuconych treści. To właśnie te osoby, znajdujące się na pierwszej linii, specjaliści od mediów społecznościowych, najlepiej czują media społecznościowe, a nie politycy.