III Kongres Sport Biznes Polska: najlepsze projekty i mistrzowskie prelekcje

Otylia Jędrzejczak, Sebastian Świderski czy Jerzy Dudek to tylko niektórzy z 60 prelegentów, którzy 15 marca zjawili się na III Kongresie Sport Biznes Polska. Tym razem, oprócz prelekcji ekspertów z zakresu sportu, biznesu czy marketingu, miała miejsce również gala, podczas której nagrodzono najbardziej wartościowe projekty 2021 roku.

Publikacja: 20.03.2022 19:50

III Kongres Sport Biznes Polska: najlepsze projekty i mistrzowskie prelekcje

Foto: Adam Starszynski/PressFocus

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ SBP

Zakończył się III Kongres Sport Biznes Polska. Wydarzenie, podczas którego świat sportu zetknął się z zagadnieniami z zakresu biznesu, marketingu i finansowania. Kolejny raz eksperci obecni na Kongresie udowodnili, że wszystkie te sfery wzajemnie się przenikają. Rozmawiano m.in. o kluczowych zmianach, jakie powinien wdrożyć polski sport, jak budować zainteresowanie marką na rynkach europejskich, czy o tym, jak angażować kibiców sponsorowanego klubu.

Wydarzenie dostarczyło nie tylko merytorycznej wiedzy, ale także prawdziwych emocji, porównywalnych z tymi sportowymi. To za sprawą I Gali Sport Biznes Polska, będącej zwieńczeniem tego wyjątkowego dnia. Podczas wieczornej uroczystości przyznano nagrody w 15 kategoriach, podzielonych na cztery główne sektory. Dodatkowo nagrodą specjalną Stowarzyszenie Sport Biznes Polska wyróżniło Kazimierza Wierzbickiego – prezesa i założyciela marki TREFL, który od lat angażuje się w działania na rzecz sportu. Statuetkę wręczono także Idze Świątek – zwyciężczyni rankingu „TOP 50. najbardziej wpływowych kobiet w polskim sporcie” organizowanego przez redakcję SportMarketing.pl i Stowarzyszenie SBP.

Spośród setek zgłoszonych projektów, Stowarzyszenie Sport Biznes Polska wyłoniło finalistów każdej kategorii. Natomiast wyboru zwycięzców dokonało jury, w którego skład weszli nie tylko członkowie Stowarzyszenia, ale również rada programowa SBP składająca się z ekspertów zarówno z branży sportowej, jak i ze świata biznesu.

– Współpraca z radą programową była dla nas niezwykle ważne. Przyznane statuetki to nie tylko nagrody Stowarzyszenia Sport Biznes Polska, ale głos przedstawicieli całego środowiska. To dla nas zaszczyt, że zaproszenie do rady przyjęło tylu wybitnych ekspertów, którzy na co dzień odgrywają kluczowe role w branży sportu i biznesu sportowego. Z pewnością Gala Sport Biznes Polska na stałe wpisze się w kalendarz naszych działań i za rok przyznamy kolejne nagrody – mówi Klaudia Czarniecka, menedżer ds. komunikacji Stowarzyszenia Sport Biznes Polska.

Dzięki współpracy kapituły nagrodzono naprawdę wartościowe i innowacyjne projekty, które szczególnie wyróżniły się w 2021 roku. Statuetkę Sport Biznes Polska otrzymały m.in. marka Tyskie, za kampanię marketingową „Przejdźmy na TY”, której głównym przekazem było podkreślenie, jak ważne są bliskie relacje z innym człowiekiem, czy Mecz Kaszubski (kategoria lokalna inicjatywa sportowa 2021), który już po raz szósty umożliwił dzieciom uczącym się języka kaszubskiego kibicowanie w starciu Trefla Gdańsk z Grupą Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle. Laureatem w kategorii e-sport i biznes 2021 r. został wspólny projekt Polskiej Ligi Esportowej i Polskiej Grupy Energetycznej – sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej PLE.

– Polski e-sport coraz śmielej wchodzi do świata biznesu. Rośnie zainteresowanie sponsorów, którzy słusznie upatrują w rozgrywkach szansy na poszerzenie zakresu swojej działalności. Nie jest już kojarzony tylko z graniem w gry, ale z prawdziwą sportową rywalizacją. Daje to nadzieję na przyszłość – zagraniczny rynek e-sportu jest bardziej rozwinięty, ale właśnie dzięki sponsoringowi rodzimy e-sport może rosnąć. To samonapędzająca się spirala – mówi Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej.

Partnerzy Kongresu:

- Partnerzy Strategiczni: Grupa Enea, PZU

- Partner Główny: PGE Polska Grupa Energetyczna, Totalizator Sportowy

- Partnerzy: Blachotrapez, Centrum Medycyny Klinicznej DiMedical, Komunikacja Plus, Polska Liga Esportowa, RedgeMedia, Sportfive, Stadion Śląski, STBU, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Związek Miast Polskich, Unia Metropolii Polskich

- Partnerzy bloków: Polska Agencja Antydopingowa POLADA, Superbet, Sponsoring Insight, Signify, Sports Alliance

- Partnerzy medialni: „Rzeczpospolita”, SportMarketing.pl, TVP Sport

Marcin Bulanda/PressFocus

333Podpis podpis podpis podpis podpis podpis ∑ SEKTOR I – SPONSORING: 1. Sponsor Sportu 2021 roku –

333Podpis podpis podpis podpis podpis podpis ∑ SEKTOR I – SPONSORING: 1. Sponsor Sportu 2021 roku – Totalizator Sportowy 2. Projekt Sponsoringowy 2021 roku – Enea – sponsor polskich olimpijczyków 3. Kampania Marketingowa 2021 roku – Tyskie – Przejdźmy na Ty 4. Debiut Sponsoringowy 2021 roku – PZU ∑ 7SEKTOR II – ORGANIZACJE SPORTOWE 1. Federacja Sportowa 2021 roku – Amp Futbol Polska 2. Klub Sportowy 2021 roku – ZAKSA SA 3. Transformacja Cyfrowa 2021 roku – PGNiG Superliga 4. Liga Sportowa 2021 roku – PKO Ekstraklasa ∑ SEKTOR III – SPORT W SAMORZĄDACH 1. Sportowy Samorząd 2021 roku – województwo dolnośląskie 2. Obiekt Sportowy 2021 roku – Stadion Śląski 3. Ośrodek Sportu 2021 roku – Legia Training Center 4. Lokalna Inicjatywa Sportowa 2021 roku – „Mecz Kaszubski” ∑ SEKTOR IV – Kategorie Specjalne 1. Wydarzenie Sportowe 2021 roku – 36. Halowe Mistrzostwa Europy w Lekkiej Atletyce w Toruniu 2. Sportowy Projekt Społeczny 2021 roku – Polska Agencja Antydopingowa POLADA z projektem „Biegam z czystą przyjemnością” 3. Esport i Biznes 2021 roku – Polska Liga Esportowa i PGE Polska Grupa Energetyczna – sponsoring PGE Dywizji Mistrzowskiej Nagroda Specjalna Stowarzyszenia Sport Biznes Polska za 2021 rok – Kazimierz Wierzbicki – Prezes Zarządu Grupa Trefl

Marcin Bulanda/PressFoc

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ SBP

Zakończył się III Kongres Sport Biznes Polska. Wydarzenie, podczas którego świat sportu zetknął się z zagadnieniami z zakresu biznesu, marketingu i finansowania. Kolejny raz eksperci obecni na Kongresie udowodnili, że wszystkie te sfery wzajemnie się przenikają. Rozmawiano m.in. o kluczowych zmianach, jakie powinien wdrożyć polski sport, jak budować zainteresowanie marką na rynkach europejskich, czy o tym, jak angażować kibiców sponsorowanego klubu.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Z regionów
Samorządy ruszają z kampanią zachęcającą do głosowania
Materiał Promocyjny
Zwinny, wyrazisty i dynamiczny. SUV, który bryluje na europejskich salonach
Z regionów
Samorządy czekają na zmiany
Z regionów
Wieś często pomaga miastu. "Są oczywiście minusy tego procesu"
Z regionów
Nasza rola na polskim rynku dopiero się rozwija
Materiał Promocyjny
THE FUTURE OF FINANCE
Z regionów
80 lat temu wybuchło Powstanie w Getcie Białostockim
Materiał Promocyjny
Nowe finansowanie dla transportu miejskiego w Polsce Wschodniej