Wiele teatrów w związku z koronawirusem przesuwało premiery na listopad i grudzień. Spektakl muzyczny o Magdzie Gessler Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego miał pokazać Polski w Warszawie. Lockdown zdemolował wiele planów. Na szczęście nie wszystkie. Udało się uratować te, które zakładały występy online.
Gala w Operze
Gala Sylwestrowa w warszawskiej Operze Narodowej wypełniona będzie muzyką dwóch geniuszy opery: Wolfganga Amadeusa Mozarta i Gioachina Rossiniego. Z Warszawy usłyszymy arie dwóch wielkich kompozytorów. Wystąpią śpiewacy Akademii Operowej, absolwenci programu, Andrzej Filończyk (baryton) i Tomasz Kumięga (baryton), święcący dziś tryumfy na najważniejszych scenach operowych świata, a także gwiazdy polskiej wokalistyki, profesorki Akademii Operowej, sopranistki Izabella Kłosińska oraz Olga Pasiecznik. Towarzyszyć im będzie orkiestra i chór pod batutą dyrektora muzycznego, maestra Patricka Fournilliera. Wykonają między innymi motywy z „Wesela Figara”, „Cyrulika sewilskiego”, „Così fan tutte”, „Włoszki w Algierze” i „Don Giovanniego”. Początek o godz. 20.
CZYTAJ TAKŻE: Teatry zdobywają nowe przestrzenie do gry
O tej samej porze zaprasza Orkiestra Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Andrzeja Boreyki. W programie znajdą się utwory Straussów – Josefa i Johanna, ale także „Walc w starym stylu” Władysława Szpilmana. Finał uświetni polonez A-dur Fryderyka Chopina. Transmisja odbędzie się online, ale także na antenie radiowej Dwójki.
Wieczory online mają tę zaletę, że odwiedzić o jednej porze będzie można oprócz warszawskiej opery i filharmonii także Operę Bałtycką. Pewnie podczas tradycyjnego koncertu byłoby to niemożliwe, ale tym razem muzycy nie będą mieli nic przeciwko temu, żeby słuchacze nucili najpiękniejsze utwory, a nawet postarają się porwać publiczność do tańca. Zaśpiewają Alexandra Nowakowski, Rafał Bartmiński, Sławomir Kowalewski, Szymon Mechliński. Zabrzmi walc Kilara z filmu „Trędowata”, a wśród klasyków nie zabraknie uwertury do operetki „Zemsta nietoperza” Straussa, walca z opery „Eugeniusz Oniegin” Czajkowskiego, arii Torreadora z „Carmen” Bizeta, oracji Pana Marcina z „Verbum Nobile” Moniuszki. W finale usłyszymy mazura z opery „Straszny dwór”.