Aktualizacja: 10.04.2025 03:52 Publikacja: 14.11.2020 14:38
Kraków jest jak na razie jedynym polskim miastem, które zdecydowało się – bez trwałego sukcesu – na utworzenie strefy czystego transportu
Foto: fot. Nahlik – shutterstock
Od dwóch lat gminy powyżej 100 tys. mieszkańców mogą wyznaczać na zarządzanych przez siebie drogach tzw. strefy czystego transportu – czyli obszary, do których ogranicza się wjazd pojazdów innych niż elektryczne, napędzane wodorem czy gazem ziemnym. Pomysł dobry i pożyteczny jeżeli chodzi o ograniczenie szkodliwej emisji spalin – jednak jego realizacja ciągle odwleka się w czasie. Zdaniem samorządowców głównie dlatego, że ustawa o elektromobilności, wprowadzająca możliwość wyznaczania stref, jest niedopracowana.
Poniedziałek Wielkanocny to w Krakowie dzień tradycyjnego odpustu Emaus. Podobnie jak w zeszłym roku, ze względu...
W opinii Polaków należy odzyskiwać niepłacone alimenty, kredyty i czynsze.
Wyzwaniem dla samorządów są nie tylko rosnące poziomy recyklingu i przygotowania do ponownego użycia, ale też ed...
Problemy związane z transformacją energetyczną i zmianami klimatu coraz mocniej zajmują samorządowców. Dobitnym...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Samorząd realizuje Going Global 4.0, jest to kolejna odsłona projektu, którego celem jest szerokie wsparcie doln...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas