Reklama

Polskie miasta mają problem ze strefami czystego transportu

Ograniczenie wjazdu do centrów miast aut innych niż elektryczne napotyka na duże problemy. Samorządowcy twierdzą, że winne są m.in. niedopracowane przepisy.

Publikacja: 14.11.2020 14:38

Kraków jest jak na razie jedynym polskim miastem, które zdecydowało się – bez trwałego sukcesu – na

Kraków jest jak na razie jedynym polskim miastem, które zdecydowało się – bez trwałego sukcesu – na utworzenie strefy czystego transportu

Foto: fot. Nahlik – shutterstock

Od dwóch lat gminy powyżej 100 tys. mieszkańców mogą wyznaczać na zarządzanych przez siebie drogach tzw. strefy czystego transportu – czyli obszary, do których ogranicza się wjazd pojazdów innych niż elektryczne, napędzane wodorem czy gazem ziemnym. Pomysł dobry i pożyteczny jeżeli chodzi o ograniczenie szkodliwej emisji spalin – jednak jego realizacja ciągle odwleka się w czasie. Zdaniem samorządowców głównie dlatego, że ustawa o elektromobilności, wprowadzająca możliwość wyznaczania stref, jest niedopracowana.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Z regionów
O kluczowych dla samorządów wyzwaniach na Podhalu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Z regionów
Regionalne lotniska generują inwestycje i dają pracę
Z regionów
Systemy alarmowe pod stałą kontrolą. By dobrze działały w razie potrzeby
Z regionów
Wiatraki w Polsce nadal powstają, chociaż z probemami
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Z regionów
Podkarpacie zamyka sztafetę polskich województw na Expo 2025
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama