Aktualizacja: 01.07.2025 05:26 Publikacja: 19.10.2020 17:01
Pionierem dbania o interes pieszych był Wrocław
Foto: Fot. Pixabay
Nowoczesne miasto jest przyjazne dla piechurów. Coraz więcej samorządów podziela ten pogląd. W Łodzi czy Gdyni są ulice – zwane z niderlandzka woonerfami – na których samochody muszą podporządkować się ludziom. Warszawski projekt przebudowy placu Pięciu Rogów, u zbiegu śródmiejskich ulic – Chmielnej, Kruczej, Zgody, Brackiej i Szpitalnej – także przewiduje udogodnienia dla pieszych, już teraz stanowiących dwie trzecie użytkowników tego miejsca.
Niewykluczone, że liczba piechurów będzie rosła – korki i podwyżki opłat za parkowanie mogą skłonić część kierowców do częstszych przejazdów komunikacją miejską uzupełnionych krótkim, ale jednak, spacerem.
Warszawa będzie jednym z pierwszych dużych miast w Polsce, które będzie miało własne magazyny energii produkowan...
Władze miast i gmin mogą, a nawet muszą, same zadbać o bezpieczeństwo społeczności lokalnych oraz odporność na r...
Ponad 15,7 mln Polaków mieszka w samorządach, które są ponadprzeciętnie odporne na cztery główne współczesne zag...
Niedostateczne pieniądze i nieczytelne przepisy, to dwa główne problemy, z jakimi borykają się samorządy, opieku...
Choć do rozpoczęcia wakacji zostało jeszcze kilka dni, to większość basenów odkrytych i kąpielisk działa już nor...
Doskonała wiadomość dla mieszkańców i turystów: po 25 latach kolej wraca do stolicy Karkonoszy. To symboliczne o...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas