Aktualizacja: 23.05.2025 07:22 Publikacja: 27.03.2023 11:26
Foto: Bloomberg
Priorytety na światłach możliwe są dzięki wyznaczonym buspasom, ułatwiającym autobusom poruszanie się po zatłoczonych stołecznych arteriach. Systemem dynamicznej sygnalizacji świetlnej steruje algorytm, uwzględniający parametry poruszających się pojazdów. Każdy autobus automatycznie wysyła do centrali zestaw danych: miejsce, w którym aktualnie się znajduje, prędkość jazdy czy liczbę pasażerów. Zbierający je system analizuje parametry ruchu autobusu i w czasie rzeczywistym przesyła niezbędne informacje do sterownika sygnalizacji na skrzyżowaniu, do którego dojeżdża pojazd, włączając mu w odpowiednim momencie zielone światło.
Pasażerowie publicznego transportu w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) mogą od wtorku korzystać z inno...
W 2025 roku jeszcze nie uda się go przyspieszyć. Za to w roku 2026 wzrost zamówień wymusi zmiana w ustawie o ele...
Tylko jedna oferta wpłynęła w przetargu na budowę nowego systemu biletowego dla Warszawy. W dodatku znacznie dro...
Po ponad 30 latach przerwy do niemal 60-tysięcznej Łomży w przyszłym roku mają wrócić pociągi pasażerskie. Ale i...
Majówka przyniosła mieszkańcom Szczecina droższe bilety miejskiej komunikacji. Przeszło 40-procentowa podwyżka m...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas