Dużych problemów należy się spodziewać na drodze krajowej nr 86 pomiędzy Sosnowcem i Katowicami. W poniedziałek zaczyna się wymiana nawierzchni, przez co jezdnie zostaną zwężone. Ostatnie remonty na tym odcinku prowadzone były w latach 2008 i 2009.
Ta droga należy do najbardziej obciążonych ruchem dróg w Polsce. 7-kilometrowym odcinkiem trzypasowej trasy przejeżdża w ciągu doby prawie 113 tys. pojazdów (dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu). Od poniedziałku do piątku w czasie porannego i popołudniowego szczytu samochody tkwią tam w korkach.
Teraz zatory jeszcze się wydłużą. Już w piątek 23 września po południu służby drogowe zaczną zmieniać organizację ruchu. Natomiast w poniedziałek 29 września rozpocznie się frezowanie prawego i środkowego pasa jezdni w kierunku Katowic. Dla kierowców na dostępnej szerokości jezdni wyznaczone zostaną dwa pasy ruchu: lewy o szerokości 2,75 m i prawy o szerokości 3 m. Ten zakres robót powinien zakończyć się do piątku 30 września, kiedy to rozpocznie się frezowanie jezdni w kierunku Sosnowca.
Remont pasów lewych i środkowych na obu jezdniach powinien zostać zrealizowany do połowy października. Po zakończeniu tego etapu robót ruch zostanie przeniesiony na wyremontowane pasy jezdni, a następnie rozpocznie się remont pasa prawego i awaryjnego. - Przewidujemy, że zakończenie remontu tego odcinka powinno nastąpić do 15 listopada – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Także 26 września rozpocznie się remont prawie 6-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 pomiędzy Kamesznicą a Lalikami. Ponieważ w tym miejscu ekspresówka jest jednojezdniowa, konieczne będzie wprowadzanie ruchu wahadłowego. Alternatywą jest także połówkowe zwężenie jezdni z utrzymaniem ruchu w obu kierunkach i ograniczeniem prędkości do 40 km/h. Prace potrwają do połowy listopada.