Reklama
Rozwiń
Reklama

E-rowery coraz bardziej popularne. Dotacje jeszcze rozruszają rynek?

Co dziesiąty Polak ma już własny rower elektryczny, a co jedenasty korzysta z takich jednośladów wypożyczając je – wynika z badania zrealizowanego przez Santander Leasing.

Publikacja: 30.07.2024 18:36

Osoby korzystające z jednośladów elektrycznych w pierwszej kolejności pod kątem minusów wskazują na

Osoby korzystające z jednośladów elektrycznych w pierwszej kolejności pod kątem minusów wskazują na wysoką cenę (47 proc.)

Foto: Adobe Stock

Użytkowników będzie jeszcze więcej, gdy ruszą rządowe dopłaty do takich rowerów, bo na razie ich zakup wspierają nieliczne samorządy.

- Polacy, którzy wzięli udział w naszym badaniu stosunkowo często zgadzają się z pozytywnymi cechami rowerów elektrycznych. Pojazdy te są wygodnym środkiem transportu na co wskazuje aż 52 proc. ogółu oraz  66 proc. Polaków, którzy na co dzień mają kontakt z rowerami elektrycznymi – mówi Anita Rodkiewicz-Ryżek, dyrektor green finance Santander Leasing.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowery publiczne przynoszą miastom zyski i tworzą miejsca pracy
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rower w mieście wygrywa z samochodem i komunikacją publiczną
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Dopłat do elektrycznych rowerów nie będzie. Program upadł jeszcze przed startem
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa sieć połączy wszystkie regiony. Ważna deklaracja marszałków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa infrastruktura rośnie za pieniądze z UE. Korzystają turyści i mieszkańcy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama