Aktualizacja: 21.02.2025 12:29 Publikacja: 29.10.2024 08:10
Czwarta edycja Polish Bicycle Summit
W trakcie wielu dyskusji, prezentacji, ale przede wszystkim praktycznych warsztatów, będziemy zastanawiać się, w jaki sposób promować i rozwijać ideę roweru jako podstawowego środka transportu w miastach.
Będziemy też szukać wspólnie odpowiedzi na pytania, jak uczynić z jednośladów narzędzie budowania lokalnych wspólnot, promowania zdrowego stylu życia oraz ograniczenia negatywnego wpływu miejskiego transportu na środowisko naturalne.
Polska może zostać liderem infrastruktury rowerowej w Europie, ale potrzebuje strategii, specustawy rowerowej i lepszej współpracy administracji – to wnioski z debaty zorganizowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. „Rzeczpospolita” była partnerem wydarzenia.
Rower jako środek transportu, narzędzie wspierające zdrowie oraz promujące ekologię - takie były główne tematy 5th Polish Bicycle Summit.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Rower jako środek transportu, narzędzie wspierające zdrowie oraz promujące ekologię - takie były główne tematy 5th Polish Bicycle Summit.
Rower jako środek transportu, wspierający zdrowie oraz promujący ekologię – to główne tematy piątej edycji Polish Bicycle Summit, zorganizowanego przez „Rzeczpospolitą Życie Regionów”.
Wraz z rosnącym zainteresowaniem społecznym i wsparciem ze strony państwa, Francja staje się światowym liderem w promowaniu roweru jako środka transportu. Jej przykład pokazuje, że droga do zrównoważonej mobilności bywa wyboista, ale jest możliwa do pokonania.
Dowodem na to, że Polska w ostatnich latach doświadcza dynamicznego rozwoju w dziedzinie nowej mobilności może być zmiana nazwy organizacji branżowej, znanej dawnej jako PSPA, a dziś jako Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności – co podczas wystąpienia na 4th Polish Bicycle Summit z dumą ogłosił Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSNM.
Kampania „Kręć kilometry dla Gdańska” to przykład miejskiej inicjatywy, która promuje zdrowy tryb życia, integruje społeczność i wspiera rozwój infrastruktury rowerowej. Jej sukces widoczny w statystykach przekłada się na rosnącą liczbę uczestników i na zaangażowanie mieszkańców.
Z roku na rok w Warszawie przybywa rowerzystów – to jeden z wniosków płynący z pomiarów ruchu rowerowego, jaki cyklicznie przeprowadza się w stolicy.
Polska może liczyć na aż 778 milionów euro na rozwój infrastruktury rowerowej. Jest to szansa, którą należy wykorzystać w pełni – mówił podczas wystąpienia na Polish Bicycle Summit Rafał Glazik, dyrektor generalny Polskiej Unii Mobilności Aktywnej.
Waldemar Sadowski, autor projektu Rowerowe Sygnały, podczas swojego wystąpienia na Polskim Szczycie Rowerowym zwrócił uwagę na istotę aktywnej mobilności w miastach oraz konieczność zmiany priorytetów w planowaniu miejskiej infrastruktury.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas