- Rozwój infrastruktury rowerowej w Katowicach ma na celu nie tylko stworzenie komfortowych dróg dla rowerzystów, ale również zwiększenie bezpieczeństwa. Rower jako środek transportu jest ważnym elementem zrównoważonego rozwoju miasta. Tylko od 2015 roku powstało w mieście ponad 47 km infrastruktury rowerowej za niecałe 49,5 mln zł – wylicza Marcin Krupa, prezydent Katowic.
Katowicka velostrada
Trwają odbiory nowej drogi rowerowej o długości niespełna 450 metrów na terenie Giszowca, której koszt wyniósł 3,7 mln zł. Biegnie wzdłuż ul. Kolistej oraz Mysłowickiej do przejścia podziemnego pod DK86. Tam łączy się z już istniejącą infrastrukturą, która powstała w ramach przebudowy węzła drogowego w Giszowcu.
Z kolei na ul. Mysłowickiej Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach wymienił nawierzchnię na trasie o długości około 600 metrów. Kostka została tam zastąpiona asfaltem, a inwestycja to efekt projektu zgłoszonego do Budżetu Obywatelskiego.
W pobliżu ul. Kolistej w Katowicach trwa również inna ważna inwestycja rowerowa. Chodzi o budowę pierwszej katowickiej velostrady, która łączy Giszowiec z Brynowem. – Praktycznie na całej długości trasy, która liczy 4,4 km mamy już wykonaną pierwszą warstwę asfaltową. Obecnie wykonawca skupia się m.in. na pracach przy zagospodarowaniu terenów przyległych, a także budowie zjazdu na ul. Francuską – mówi Agnieszka Dutkiewicz, dyrektor ds. budowy infrastruktury technicznej w spółce Katowickie Inwestycje.
Czytaj więcej
Na krótkich dystansach w mieście rower może być bardziej efektywnym środkiem transportu od samochodu.