Rower elektryczny to temat, który u jednych budzi entuzjazm, a u innych kontrowersje. Słuchaczy w tematykę tę wprowadzał Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.
Nie da się ukryć, że e-rower stanowi nowatorskie rozwiązanie – ułatwia przemieszczanie się w miejskich labiryntach. Ale też rodzi obawy związane z bezpieczeństwem czy zrównoważonym rozwojem transportu. Czy słusznie? Jakub Giza, dyrektor ds. rozwoju systemu rowerowego w firmie Nextbike, przytoczył statystyki dotyczące korzystania z rowerów elektrycznych w Polsce, szczególnie w ramach oferty Nextbike. – W 2023 r. na blisko 5 mln wypożyczeń w systemie Veturilo prawie milion przejazdów stanowiły podróże rowerami elektrycznymi – wykazał Giza, zwracając uwagę na wzrost znaczenia tego segmentu w polskim krajobrazie rowerowym. Bo też rowery elektryczne otwierają nowe możliwości zarówno dla krótkich, jak i długich dystansów.
Czytaj więcej
Już po raz czwarty spotkaliśmy się na Polish Bicycle Summit. Temat pozostaje niezmienny: jak sprawić, by Polska stała się krajem dla każdego rowerzysty.
– Dla wielu osób rower elektryczny staje się szybką i wygodną alternatywą komunikacji miejskiej – stwierdził ekspert. Wspomniał też o tych zaskoczonych użytkownikach, którzy dopiero po przejeździe zorientowali się, że korzystali z roweru elektrycznego, i jakże pozytywne w związku z tym było ich doświadczenie. Jednak w jego opinii koniecznością wydaje się zachowanie równowagi pomiędzy rowerami elektrycznymi a tradycyjnymi. – To nadal jeszcze nie jest czas, aby floty rowerów miejskich wymieniać na rowery wyłącznie elektryczne – oznajmił.
Dla wielu osób rower elektryczny staje się szybką i wygodną alternatywą komunikacji miejskiej
Jakub Giza, dyrektor ds. rozwoju systemu rowerowego w firmie Nextbike