Jakiej strategii rowerowej potrzebuje Polska? Jakie inwestycje są nam potrzebne? Na kim powinniśmy się wzorować, wprowadzając nowe rozwiązania tak w infrastrukturze, jak i np. prawie? Na te i na wiele innych pytań odpowiadali eksperci podczas czwartej edycji Polish Bicycle Summit. Szczytu zorganizowanego przez „Rzeczpospolitą” – „Życie Regionów” 17 kwietnia 2024 r. w Centrum Olimpijskim w Warszawie.
– Jesteśmy w takim miejscu, że Polska nie ma krajowej strategii rowerowej. Nie mamy też specustawy rowerowej. Ale mamy coś, co jest najcenniejsze. Zaangażowanie interesariuszy zmiany rowerowej w Polsce – przywitała gości Hanna Wawrowska, dyrektorka Polish Bicycle Summit i szefowa „Rzeczpospolitej ”– „Życia Regionów”, otwierając szczyt.
To zaangażowanie może wkrótce wiele zmienić. Czwarty Polish Bicycle Summit został objęty patronatem Ministerstwa Sportu i Turystyki, a jednym z gości szczytu był Piotr Borys, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki. Z perspektywy tego resortu rozwój turystyki rowerowej ma teraz wyglądać zupełnie inaczej, niż to miało miejsce przez ostatnie osiem lat.
Czytaj więcej
Już po raz czwarty miłośnicy dwóch kółek spotykają się w Centrum Olimpijskim w Warszawie, by rozmawiać na temat stworzenia rowerowej Polski.
Wiele wskazuje na to, że tak właśnie będzie. – Nasz udział w Polish Bicycle Summit pokazuje, jak wielką wagę przywiązujemy do tego, by w Polsce powstała w końcu strategia rowerowa. Aby w Polsce dokonać prawdziwego przełomu – deklarował Piotr Borys. – Myślę, że nic nie stoi na przeszkodzie, by całą politykę rowerową stworzyć w sposób spójny i partnerski z całym środowiskiem i w ten sposób dokonać ogromnych zmian – stwierdził.