Nowe punkty pojawiły się przy Parku Bolina, na Osiedlu Gwiazdy, przy Boya-Żeleńskiego, na ulic Gliwickiej przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, przy Fabryce Porcelany oraz w rejonie ul. 1 Maja i Bohaterów Monte Cassino. Jak podaje branżowy serwis InfoBike, samych rowerów w systemie jest już przeszło tysiąc.
Według władz Katowic, rowery miejskie zyskują coraz większą popularność wśród mieszkańców. Już w pierwszych dwóch miesiącach funkcjonowania systemu odnotowano prawie dwa razy więcej wypożyczeń w porównaniu do tego samego okresu w roku 2021. Jeśli w kwietniu i maju przed rokiem Katowiczanie wsiadali na rower miejski prawie 27 tys. razy, to po dwóch miesiącach działania systemu w 2022 r. liczba wypożyczeń przekroczyła 49 tys.
– Rośnie także długość dróg rowerowych, przez co dotarcie do wybranej lokalizacji staje się coraz łatwiejsze. Chcemy, by docelowo na system wypożyczalni roweru miejskiego składało się 150 stacji – powiedział prezydent Katowic Marcin Krupa.
Czytaj więcej
Turystyka rowerowa jest jednym z naszych atutów. Znajdą u nas coś dla siebie zarówno ci, którzy lubią krótkie wypady, jak i amatorzy długich przejażdżek – mówi Anna Mieczkowska, prezydent Kołobrzegu.
Rowerzyści mogą już korzystać z nowej drogi o długości półtora kilometra łączącej ul. Gospodarczą z Doliną Trzech Stawów. Trasa o nawierzchni z betonu asfaltowego w kolorze czerwonym powstała na odcinkach wzdłuż ulicy Pułaskiego, przez teren Doliny 3 Stawów w rejonie Sztauwajerów, wzdłuż Autostrady A4 oraz wzdłuż terenu kempingu aż do włączenia w ul. Gospodarczą. Realizowane są także dwie kolejne inwestycje w ramach rozbudowy infrastruktury rowerowej. To połączenie Nikiszowca z Giszowcem ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż ulicy Szopienickiej oraz przebudowa przejścia pod Rondem Ziętka. W sumie trzy wymienione przedsięwzięcia to dla rowerzystów w Katowicach 3,8 km nowych dróg.