Male lotniska regionalne to nie kaprys, a korzyści dla samorzadów

W Unii Europejskiej jest dzisiaj 525 portów lotniczych. Spośród nich 420 ma status lotniska regionalnego i na koncie odprawy raptem 14 proc. wszystkich pasażerów, którzy polecieli gdzieś w 2017 roku. Ale i tak są potrzebne.

Aktualizacja: 10.04.2018 13:40 Publikacja: 08.04.2018 23:00

Najbardziej drastyczny przykład marnotrawienia pieniędzy podatników to hiszpański Ciudad Real.

Najbardziej drastyczny przykład marnotrawienia pieniędzy podatników to hiszpański Ciudad Real.

Foto: shutterstock

Większość z nich jest deficytowa i najczęściej dofinansowywana, mniej lub bardziej oficjalnie, przez samorządy. Dlatego właśnie budżety portów regionalnych są nieustannie pod brukselską lupą. Nie bez powodu – jako najbardziej drastyczny przykład marnotrawienia pieniędzy podatników podawany jest hiszpański Ciudad Real, gdzie wybudowano lotnisko za miliard euro, z którego nie wystartował ani jeden samolot rejsowy. Ostatecznie dwa lata temu zostało sprzedane za 10 tys. euro brytyjskiej firmie transportowej. Syndyk odrzucił wówczas ofertę chińską – 7 tys. euro, ale z obietnicą stworzenia tam wielkiego portu cargo dla firm z Kraju Środka.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia