Reklama
Rozwiń

Male lotniska regionalne to nie kaprys, a korzyści dla samorzadów

W Unii Europejskiej jest dzisiaj 525 portów lotniczych. Spośród nich 420 ma status lotniska regionalnego i na koncie odprawy raptem 14 proc. wszystkich pasażerów, którzy polecieli gdzieś w 2017 roku. Ale i tak są potrzebne.

Aktualizacja: 10.04.2018 13:40 Publikacja: 08.04.2018 23:00

Najbardziej drastyczny przykład marnotrawienia pieniędzy podatników to hiszpański Ciudad Real.

Najbardziej drastyczny przykład marnotrawienia pieniędzy podatników to hiszpański Ciudad Real.

Foto: shutterstock

Większość z nich jest deficytowa i najczęściej dofinansowywana, mniej lub bardziej oficjalnie, przez samorządy. Dlatego właśnie budżety portów regionalnych są nieustannie pod brukselską lupą. Nie bez powodu – jako najbardziej drastyczny przykład marnotrawienia pieniędzy podatników podawany jest hiszpański Ciudad Real, gdzie wybudowano lotnisko za miliard euro, z którego nie wystartował ani jeden samolot rejsowy. Ostatecznie dwa lata temu zostało sprzedane za 10 tys. euro brytyjskiej firmie transportowej. Syndyk odrzucił wówczas ofertę chińską – 7 tys. euro, ale z obietnicą stworzenia tam wielkiego portu cargo dla firm z Kraju Środka.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin