Burmistrz ogłosił konkurs na dyrektora szkoły podstawowej. Ofertę złożył m.in. G.T. Komisja konkursowa stwierdziła jednak, że oferta nie spełnia wymogów formalnych, i nie dopuściła kandydata do dalszego postępowania konkursowego.
Uchwała w tej sprawie została oparta na przepisach obowiązującego wówczas rozporządzenia ministra edukacji narodowej z 2010 r. w sprawie regulaminu konkursu na stanowisko dyrektora publicznej szkoły lub publicznej placówki oraz trybu pracy komisji konkursowej. Analogiczne zasady konkursowe przewiduje obecne rozporządzenie ministra edukacji narodowej z 2017 r. Wymaga ono m.in. poświadczonych przez kandydata za zgodność z oryginałem kopii dokumentów, potwierdzających m.in. staż pracy, okres zatrudnienia i wykształcenie. W przypadku nauczyciela należy przedstawić potwierdzoną przez kandydata za zgodność z oryginałem kartę oceny pracy.
Komisja konkursowa stwierdziła, że G.T. nie potwierdził zgodności z oryginałem pierwszej strony karty oceny pracy. Kandydat odwołał się od decyzji komisji, lecz tydzień później konkurs został rozstrzygnięty i zatwierdzony.
G.T. wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie skargę na działania burmistrza. Stwierdził, że posiadał przy sobie oryginały wszystkich dokumentów i w razie wątpliwości mógł je przedłożyć, jednak mu tego odmówiono. W skardze na uchwałę komisji o odmowie dopuszczenia go do dalszego postępowania konkursowego zażądał unieważnienia konkursu z powodu uchybień proceduralnych.
W odpowiedzi na skargę burmistrz stwierdził, że oferta nie spełniała wymogów formalnych. Ocena pracy została złożona w formie dwukartkowego dokumentu, ale potwierdzono za zgodność z oryginałem tylko pierwszą stronę. Spowodowało to odrzucenie oferty z przyczyn formalnych.