Region rusza na targi i misje gospodarcze

Region ostro bierze się za promocję gospodarczą. Zaplanowane na lata 2016–2018, współfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego projekty będą opiewały na kwotę 10 mln zł.

Publikacja: 02.08.2016 23:00

Łódzcy przedsiębiorcy podczas misji gospodarczej w austriackiej Styrii

Łódzcy przedsiębiorcy podczas misji gospodarczej w austriackiej Styrii

Foto: materiały prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zaprosi przedsiębiorców na szereg misji gospodarczych, targów, kongresów, współfinansując koszty przedsięwzięć. Przykładowo firmy z branży spożywczej, przetwórczej, owocowo – warzywnej będą mogły zaprezentować się w Niemczech na targach Fruit Logistica w 2017 i 2018 roku oraz Anuga w 2017. Reprezentanci sektora IT pojadą na targi CeBIT w następnych dwóch latach. Tereny inwestycyjne regionu łódzkiego zostaną przedstawione na wydarzeniu Expo Real w 2017 i 2018 roku. Poza tym przedsiębiorców czekają wyjazdy do Chin, Stanów Zjednoczonych, Francji czy Szwajcarii. Województwo zaprezentuje się także na Europejskim Forum Gospodarczym, Międzynarodowym Kongresie Biogospodarki oraz wydarzeniu Lodzkie Innovation Days.

– Chcielibyśmy, aby przedsiębiorstwa z małych zamieniały się średnie, a ze średnich w duże. Temu mają służyć sukcesy eksportowe. Dlatego zamierzamy uzbroić firmy w wiedzę o zagranicznych rynkach i umiejętność współpracy z partnerami biznesowymi. Przed każdym wyjazdem będziemy organizować spotkanie warsztatowe dla przedsiębiorców – mówi Maciej Łaski, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Czy tego typu działania są skuteczne? - Ankietujemy przedsiębiorców, których już objęliśmy wsparciem, pytając czy są zadowoleni z naszych działań i czy widzą sens w ich powtórzeniu. 90 proc. odpowiada że tak– odpowiada Łaski.

Mariusz Mazurek, współwłaściciel spółki Hektor produkującej przetwory owocowo-warzywne był na targach Grune Woche w Berlinie. – Jesteśmy małym przedsiębiorstwem, zatrudniamy 25 osób. Bez pomocy urzędu nie pojechalibyśmy na targi ze względów finansowych – mówi przedstawiciel Hektora.

Ale dobrze o działaniach urzędu mówią także większe przedsiębiorstwa, takie jak zatrudniająca 300 osób firma budowlana SKB. Jego dyrektor handlowy Tomasz Dubik zapowiada, że firma chce wyjechać do Chengdu w ChRL i na Expo Real w Niemczech. – Tego typu pomoc pozwala nam otworzyć wiele furtek, zainicjować kontakty biznesowe. Bez pomocy państwa nie byłoby to możliwe. Urząd Marszałkowski daje nam stempel wiarygodności przed partnerami biznesowymi – argumentuje Dubik. Krzysztof Furmański, prezes i współwłaściciel Bialskiego Owocu mówi z kolei, że pomoc urzędu jest zakrojona na tak szeroką skalę, iż starcza miejsca dla wszystkich przedsiębiorców.

– Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z marszałkiem – deklaruje prezes firmy zajmującej się sortowaniem jabłek i gruszek. Bialski Owoc prezentował się między innymi w Witebsku na Białorusi i na Fruit Logistica w Niemczech. – Urzędnicy służyli nam wszelkim doradztwem i pomocą – mówi „Rz".

Aneta Gocek z „w4e" Centrum Źródła Energii, firmy świadczącej usługi sektorowi OZE zdradza nam, że dzięki pomocy urzędu przedsiębiorstwu udało się pozyskać kilku kontrahentów. – Sukcesy zaczynają się od takich misji, jakie organizuje urząd. Ponadto jesteśmy bardziej wiarygodnym partnerem, jeżeli samorząd nas zaprasza – podkreśla Gocek.

W rozmowach z nami urzędnicy marszałka deklarują, że dzięki ich wysiłkom udało się ściągnąć do regionu wielu inwestorów. A na jednej z misji zawiązał się nawet klaster zbrojeniowy.

Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony
Regiony
Tychy: Rządy w mieście przejmuje komisarz wybrany przez Mateusza Morawieckiego