Wśród najważniejszych zadań, jakie stoją przed spółką Koleje Mazowieckie w najbliższych miesiącach, a także w kolejnych latach, znajduje się unowocześnianie taboru. Spółka ta to jeden z poważniejszych regionalnych graczy kolejowych w Polsce. W poprzednim roku Przewozy Regionalne miały 79,5 mln pasażerów, czyli odnotowały ich wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim o 3,4 proc. Z kolei drugie w całym kraju Koleje Mazowieckie przewiozły 60,9 mln pasażerów, o 3,7 proc. mniej rok do roku.
W tym roku dotacje samorządu mazowieckiego dla tej spółki wyniosą 255 mln zł. Przypomnijmy, że w spółce Koleje Mazowieckie – KM Samorząd Województwa Mazowieckiego posiada 100 proc. udziałów kapitału zakładowego.
50 km od stolicy
Spółka ta ma ambitne plany. Z informacji przekazanej przez Donatę Nowakowską, rzeczniczkę Kolei Mazowieckich wynika, że w planach jest zaprojektowanie, sfinansowanie i wybudowanie (wraz z wyposażeniem) oraz eksploatacja wolno stojącej hali napraw pojazdów w Sochaczewie. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane w według modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.
Podstawową funkcją hali ma być umożliwienie dokonywania napraw pojazdów różnych typów. Umowa zostanie zawarta na minimum 14 lat. Inwestor prywatny będzie mógł wykonywać naprawy taboru także dla innych przewoźników kolejowych.
Nowa inwestycja będzie przyległa do istniejącej Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Sochaczewie i będzie się składała z: hali napraw nadwozi wraz z malarnią, tzw. przesuwni, warsztatów naprawczych i przeglądowych, magazynów, myjni taboru i torów postojowych.