Dyskusja o handlu i inwestycjach

Eksport jest motorem rozwoju lubelskich przedsiębiorstw, ale ważne jest wsparcie marketingowe ze strony samorządu województwa – zgodzili się uczestnicy konferencji „Export-Invest Lubelskie".

Publikacja: 13.04.2017 21:30

Liczba lokalnych eksporterów i wartość eksportu z regionu rośnie (stanowi ok. 2 proc. sprzedaży zagranicznej Polski). W latach 2012–2015 poziom eksportu wzrósł o 14,5 proc. Ponad połowę sprzedaży stanowią wyroby przemysłu elektromaszynowego i chemicznego. – Mitem jest więc stawianie naszego regionu w gronie eksporterów jedynie produktów rolnych. Ponad jedna trzecia produktów lubelskiego trafia do Niemiec i Wielkiej Brytanii, przy wysokiej dynamice wzrostu rok do roku u obu partnerów – mówi Artur Habza, dyrektor departamentu gospodarki i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska