Peryferia ważniejsze od metropolii

PKP PLK rezygnują z modernizacji linii kolejowej, która miała być podstawą metropolitalnego transportu. Wyparowały 2 mld złotych.

Publikacja: 12.09.2017 21:00

Peryferia ważniejsze od metropolii

Foto: shutterstock

Rozbudowa linii E65, która przecina większość województwa i mogłaby przerzucić aglomeracyjny ruch samochodowy do pociągów, została wycofana z planów modernizacyjnych państwowej spółki PKP PLK do 2023 r. PLK obcięły z 4 do 2 mld zł fundusze na remont tej magistrali kolejowej i zdecydowały, że zrobią połowę planowanego odcinka Tychy–Czechowice-Dziedzice–Zebrzydowice, a więc dla peryferii regionu. To cios dla powstającej właśnie metropolii śląsko-dąbrowskiej – świetnie działający transport publiczny to podstawa jej rozwoju. Dlaczego to takie ważne? Budowa kolei metropolitalnej czy aglomeracyjnej, jak ją nazywano dotychczas, miała odciążyć drogę krajową S86, która łączy Zagłębie ze Śląskiem i jest bardzo obciążona ruchem samochodowym. Na terenie ponad 2,5-milionowej metropolii dobrze działające pociągi, głównie samorządowych Kolei Śląskich, stałyby się alternatywą dla aut.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście