Reklama
Rozwiń

Peryferia ważniejsze od metropolii

PKP PLK rezygnują z modernizacji linii kolejowej, która miała być podstawą metropolitalnego transportu. Wyparowały 2 mld złotych.

Publikacja: 12.09.2017 21:00

Peryferia ważniejsze od metropolii

Foto: shutterstock

Rozbudowa linii E65, która przecina większość województwa i mogłaby przerzucić aglomeracyjny ruch samochodowy do pociągów, została wycofana z planów modernizacyjnych państwowej spółki PKP PLK do 2023 r. PLK obcięły z 4 do 2 mld zł fundusze na remont tej magistrali kolejowej i zdecydowały, że zrobią połowę planowanego odcinka Tychy–Czechowice-Dziedzice–Zebrzydowice, a więc dla peryferii regionu. To cios dla powstającej właśnie metropolii śląsko-dąbrowskiej – świetnie działający transport publiczny to podstawa jej rozwoju. Dlaczego to takie ważne? Budowa kolei metropolitalnej czy aglomeracyjnej, jak ją nazywano dotychczas, miała odciążyć drogę krajową S86, która łączy Zagłębie ze Śląskiem i jest bardzo obciążona ruchem samochodowym. Na terenie ponad 2,5-milionowej metropolii dobrze działające pociągi, głównie samorządowych Kolei Śląskich, stałyby się alternatywą dla aut.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin