Prace na liczącym blisko 14 km odcinku podzielono na dwa etapy. W pierwszym, który się zakończył pod koniec października, powstała druga jezdnia S3 (wcześniej trasa miała tylko jedną jezdnię) wraz z obiektami mostowymi i całą infrastrukturą poza jednym z mostów na Odrze. Ten powstanie w ramach drugiego etapu inwestycji – trzeba bowiem rozebrać ten, który funkcjonował dotychczas, i w jego miejsce postawić nowy. Wszystko ma się zakończyć w drugiej połowie 2019 roku. Do tego czasu na odcinku Sulechów–Zielona Góra występować będzie utrudnienie w postaci zwężenia do jednej jezdni na moście na Odrze.
Koszt realizacji obu etapów to blisko 300 mln zł. Inwestycja, realizowana przez Strabag, jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej. Zgodnie z podpisaną w kwietniu 2015 roku umową I etap inwestycji miał się zakończyć w sierpniu 2017 r., jednak ze względu na konieczność poszerzenia zakresu prac naprawczych na starej jezdni termin kontraktowy wydłużono do połowy października.
– S3 jest naszym sukcesem i atutem. Bez dostępności transportowej i komunikacyjnej nie ma rozwoju regionu, dlatego zapisaliśmy dostępność transportową w strategii rozwoju województwa lubuskiego i konsekwentnie zabiegaliśmy o jej realizację – cieszy się marszałek Elżbieta Anna Polak. – Jako samorząd województwa dbamy o skomunikowanie trasy S3 z siecią dróg wojewódzkich całego regionu. W przypadku budowy trasy S3, tak jak w wielu innych dziedzinach rozwoju, najważniejsza była konsekwencja w dążeniu do celu, we współpracy i partnerstwie z parlamentarzystami, samorządowcami i wieloma innymi środowiskami. Zawsze powtarzam, że nie wystarczy mieć cel, nie wystarczy wiedzieć, jak go osiągnąć, ale trzeba jeszcze umieć do niego przekonać innych.
Druga nitka S3 na odcinku Sulechów-Zielona Góra to kolejna dobra wiadomość dla regionu. W poniedziałek, 9 października, drogowcy otworzyli także drugą, brakującą nitkę obwodnicy Gorzowa Wielkopolskiego. Termin zakończenia inwestycji, realizowanej przez Dragados, był kilkakrotnie przesuwany.