Reklama

Zmiana studium wykluczała budowę biurowca

Przeznaczenie terenów wyłącznie pod domy jednorodzinne może stać w sprzeczności z postulatami tzw. bilansu terenów gminy.

Publikacja: 06.11.2018 14:00

Przeznaczeniu terenu wyłącznie pod zabudowę jednorodzinną może utrudniać przyciągnięcie inwestorów –

Przeznaczeniu terenu wyłącznie pod zabudowę jednorodzinną może utrudniać przyciągnięcie inwestorów – uznał sąd

Foto: shutterstock

Zmiana części studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Głogów Małopolski objęła obszar około 8 ha w miejscowości Lipie. Dotychczas była to strefa rolniczo-osadnicza o kierunku produkcji rolnej, z zakazem zabudowy mieszkaniowej. Po zmianie, dokonanej uchwałą Rady Miejskiej w Głogowie Małopolskim z 24 lipca 2017 r., ustalono dla tego terenu przeznaczenie wyłącznie pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną.

Zmiana najmocniej dotknęła właścicieli nieruchomości, którzy zamierzali wykorzystać swoje dwie działki na cele przemysłowe, związane z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą. Regionalny dyrektor ochrony środowiska uzgodnił już nawet warunki realizacji budynku biurowego wraz z węzłem betoniarskim i towarzyszącą infrastrukturą. A burmistrz ustalił środowiskowe uwarunkowania dla zamierzanego przedsięwzięcia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama