Cykliści będą mieli gdzie odpocząć na trasie wycieczki

W pięciu miejscowościach regionu powstaną nowoczesne miejsca obsługi rowerzystów. Więcej podróżnych na dwóch kółkach to szansa dla branży turystycznej.

Publikacja: 10.09.2017 21:00

Utworzenie pięciu nowych Miejsc Obsługi Rowerzystów będzie kosztowało 845 tys. zł.

Utworzenie pięciu nowych Miejsc Obsługi Rowerzystów będzie kosztowało 845 tys. zł.

Foto: Fotolia

Miejsca obsługi rowerzystów (MOR) powstaną wiosną w Brzeszczach, Oświęcimiu, Gromcu, Rozkochowie i Łączanach. – Są one zlokalizowane w odległościach średnio co ok. 15 km od siebie. Lokalizacja dla budowanych MOR została wybrana w porozumieniu z gminami – tłumaczy Magdalena Pikulska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie.

– Jesteśmy przekonani, że sieć tras rowerowych pozwoli na budowanie nowych produktów turystycznych na bazie istniejących atrakcji, wzbogacając ofertę turystyczną Małopolski i przyciągając do regionu coraz więcej miłośników dwóch kółek – uważa Paweł Mierniczak z Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

W sierpniu Urząd Marszałkowski podpisał umowę na budowę tych MOR. Prace ruszyć mają na wiosnę, a zakończyć się do końca maja 2018 roku. Utworzenie tych pięciu miejsc będzie kosztowało samorząd województwa 845 tys. zł. Dzięki tej inwestycji na terenie Małopolski będzie w sumie 11 takich MOR, bo sześć innych już działa: pięć na Wiślanej Trasie Rowerowej, a jedno na VeloDunajec. Urząd Marszałkowski zapowiada budowę kolejnych – mówi Magdalena Pikulska.

Rowerowa sieć VeloMałopolska docelowo, czyli do 2020 roku, ma mieć ok. 1000 km. W tej chwili do użytku oddano ok. 200 km (trasy: WTR oraz VeloDunajec). W realizacji jest kolejnych 226 km, a na następne ogłoszono przetargi.

Jak przekonuje Urząd Marszałkowski, na budowie tras rowerowych oraz miejsc obsługi rowerzystów skorzystają nie tylko mieszkańcy Małopolski, ale np. przedsiębiorcy działający w sektorze turystycznym. – Poprzez budowę nowych ścieżek rowerowych zwiększy się atrakcyjność turystyczna wielu obszarów Małopolski, powstaną nowe ośrodki turystyczne, noclegi, miejsca do wypoczynku i rekreacji – wylicza Magdalena Pikulska.

Samorządy cieszą się z tych inwestycji. – Powstająca w oparciu o najważniejszą z polskich rzek Wiślana Trasa Rowerowa staje się znaczącym produktem turystycznym. Jej powstanie na naszym terenie spowodowało zauważalny wzrost ruchu turystyki rowerowej – mówi Izabela Janik z Urzędu Gminy w Babicach.

Urzędnicy z Babic przewidują, że Wiślana Trasa Rowerowa spowoduje zwiększenie zapotrzebowania np. na gospodarstwa agroturystyczne oraz wypożyczalnie rowerów. Także Jacek Latko, burmistrz Libiąża, jest pewien, że na inwestycji zyska cała gmina, gdyż trasa zwiększy atrakcyjność turystyczną regionu. – Szansę na większy rozwój otrzyma również społeczność zatrudniona w turystyce oraz hotelarstwie – dodaje burmistrz Latko.

Odcinek Wiślanej Trasy Rowerowej na terenie Brzeszcz został oddany do użytku w lipcu. Burmistrz miasta Robert Adamczyk zwraca dodatkowo uwagę na walory edukacyjne trasy, bo na terenie jego gminy szlak wiedzie przez cenne przyrodniczo obszary Natura 2000 (stawy Nazieleńce) oraz w pobliżu miejsc pamięci związanych z podobozami KL Auschwitz-Birkenau.

Miejsca obsługi rowerzystów (MOR) powstaną wiosną w Brzeszczach, Oświęcimiu, Gromcu, Rozkochowie i Łączanach. – Są one zlokalizowane w odległościach średnio co ok. 15 km od siebie. Lokalizacja dla budowanych MOR została wybrana w porozumieniu z gminami – tłumaczy Magdalena Pikulska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie.

– Jesteśmy przekonani, że sieć tras rowerowych pozwoli na budowanie nowych produktów turystycznych na bazie istniejących atrakcji, wzbogacając ofertę turystyczną Małopolski i przyciągając do regionu coraz więcej miłośników dwóch kółek – uważa Paweł Mierniczak z Małopolskiej Organizacji Turystycznej.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Nowa trakcja turystyczna Pomorza Zachodniego
Materiał partnera
Dolny Śląsk mocno stawia na turystykę
Regiony
Samorządy na celowniku hakerów
Materiał partnera
Niezależność Energetyczna Miast i Gmin 2024 - Energia Miasta Szczecin
Regiony
Nie tylko infrastruktura, ale też kultura rozwijają regiony