Miejsca obsługi rowerzystów (MOR) powstaną wiosną w Brzeszczach, Oświęcimiu, Gromcu, Rozkochowie i Łączanach. – Są one zlokalizowane w odległościach średnio co ok. 15 km od siebie. Lokalizacja dla budowanych MOR została wybrana w porozumieniu z gminami – tłumaczy Magdalena Pikulska z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie.
– Jesteśmy przekonani, że sieć tras rowerowych pozwoli na budowanie nowych produktów turystycznych na bazie istniejących atrakcji, wzbogacając ofertę turystyczną Małopolski i przyciągając do regionu coraz więcej miłośników dwóch kółek – uważa Paweł Mierniczak z Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
W sierpniu Urząd Marszałkowski podpisał umowę na budowę tych MOR. Prace ruszyć mają na wiosnę, a zakończyć się do końca maja 2018 roku. Utworzenie tych pięciu miejsc będzie kosztowało samorząd województwa 845 tys. zł. Dzięki tej inwestycji na terenie Małopolski będzie w sumie 11 takich MOR, bo sześć innych już działa: pięć na Wiślanej Trasie Rowerowej, a jedno na VeloDunajec. Urząd Marszałkowski zapowiada budowę kolejnych – mówi Magdalena Pikulska.
Rowerowa sieć VeloMałopolska docelowo, czyli do 2020 roku, ma mieć ok. 1000 km. W tej chwili do użytku oddano ok. 200 km (trasy: WTR oraz VeloDunajec). W realizacji jest kolejnych 226 km, a na następne ogłoszono przetargi.
Jak przekonuje Urząd Marszałkowski, na budowie tras rowerowych oraz miejsc obsługi rowerzystów skorzystają nie tylko mieszkańcy Małopolski, ale np. przedsiębiorcy działający w sektorze turystycznym. – Poprzez budowę nowych ścieżek rowerowych zwiększy się atrakcyjność turystyczna wielu obszarów Małopolski, powstaną nowe ośrodki turystyczne, noclegi, miejsca do wypoczynku i rekreacji – wylicza Magdalena Pikulska.