Pandemia wymusiła na branży turystycznej szybkie dostosowanie do nowej rzeczywistości

Stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem zorganizowania mniejszych wydarzeń w sposób bezpieczny i zgodny z zasadami sanitarnymi. Z jednej strony chcieliśmy dać turystom atrakcyjną ofertę i namiastkę normalności, a z drugiej wspomóc lokalnych przedsiębiorców.

Publikacja: 31.07.2020 09:00

Piotr Krzystek – absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. W latach 2002

Piotr Krzystek – absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego. W latach 2002-2004 z-ca prezydenta Szczecina, w 2006 r. został wybrany prezydentem, podobnie jak w roku 2010. W 2014 roku objął urząd na trzecią kadencję.

Foto: materiały prasowe

Tak narodził się pomysł, by już w czerwcu zorganizować Festiwal Dobrego Życia. Wydarzenie trwało ponad trzy tygodnie i odbywało się na terenie niemal całego miasta. Udało się zrobić to w sposób bezpieczny. Uniknęliśmy gromadzenia ludzi w jednym czasie i miejscu, czuwaliśmy nad frekwencją, dbaliśmy o zachowanie dystansu społecznego i dezynfekcje. Dało nam to odwagę robić kolejne wydarzenia, tj. biegi wzdłuż Odry. W tym roku uczestników podzielono na dwie tury, każda – zgodnie z obostrzeniami – po maksymalnie 150 osób. Regularnie organizujemy też spacery turystyczne z przewodnikami.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Okiem samorządowca
Jacek Jaśkowiak: Przy miejscach schronienia warto wykorzystać doświadczenia ukraińskie
Okiem samorządowca
Marcin Krupa: Trzeba pamiętać, że w centrum przemian znajdują się ludzie
Okiem samorządowca
Wójt Grabówki: Rozwód nie był przyjemny dla Supraśla, ale trzeba się dogadać
Okiem samorządowca
Prezydent Opola: W mieście mamy ponad 2 tysiące różnych miejsc doraźnego schronienia
Okiem samorządowca
Rafał Bruski: Chcemy sprawnie zarządzać mediami i obniżać ich koszty