Kampania rozpoczęła się w drugim tygodniu września i ma trwać do pierwszej połowy listopada. Prowadzona jest w mediach społecznościowych oraz w formie reklam displayowych (reklam graficznych) wyświetlanych na odpowiednich dla danego rynku portalach i witrynach internetowych. Realizowana jest w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Holandii, Austrii, Belgii, Szwecji, Norwegii, Czechach i na Węgrzech

Jak informuje POT, materiały graficzne oraz teksty reklamowe wykorzystywane w ramach kampanii nawiązują do wybranego motywu przewodniego, tak aby w świadomości konsumentów zacząć budować konkretne skojarzenia, które pomogą im rozróżnić polskie miasta zarówno na tle pozostałych, jak i tych z konkurencyjnych krajów. – Motyw przewodni został zaproponowany przez POT i był konsultowany z miastami, które promowane są w kampanii – informuje Przemysław Marczewski, rzecznik prasowy POT-u.

Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej podkreśla: – Wyjazdy typu „city break” cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony gości zagranicznych przyjeżdżających do Polski. Poprzez kampanię „Wyjątkowy City Break” chcemy zaakcentować unikalny charakter każdego z miast, by budować ich obraz wśród turystów i zachęcić obcokrajowców do odkrycia interesujących miejsc w naszym kraju.

Budżet kampanii to 330 tys. zł. Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła przetarg na jej przeprowadzenie. Wygrała go firma eSky.pl, która realizuje kampanię wspólnie firmą Sojern.