Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.10.2025 07:53 Publikacja: 22.03.2023 12:13
Foto: Bloomberg
Warszawa przygotowuje ogłoszenie przetargu na remont zdegradowanego dziś deptaka, który dzięki gruntownej modernizacji stanie się miejscem spotkań, spacerów i wypoczynku.
- Chmielna, jeszcze 20-30 lat temu będąca wizytówką stolicy, przy której znajdowały się najdroższe lokale handlowe i usługowe, aktualnie postrzegana jest dziś jako miejsce zdegradowane i nieatrakcyjne, a zrealizowany w latach 90. remont ulicy, przekształcającej ją w przestrzeń pieszą, nie przetrwał próby czasu – mówi Michał Olszewski. – Przywracanie blasku ulicom handlowym musi rozpocząć się od zmiany przestrzeni publicznej. Jednym z elementów nowego pomysłu na Chmielną była zieleń miejska, która zmieni wygląd ulicy, poprawi jej atrakcyjność – dodaje zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Coraz więcej miast decyduje się na skuwanie betonu i asfaltu oraz zastępowanie go zielenią. Władze Krakowa przyg...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Samorządy lokalne prowadzą politykę zdrowotną dla swoich mieszkańców. To, czy jest skuteczna i jak wpływa na sta...
Łagodzą efekty miejskich wysp ciepła, redukują smog, poprawiają mikroklimat i często rewitalizują zdegradowane p...
24 miasta wchodzą w ostatnią fazę przygotowań do pozyskania dofinansowania z Funduszy Szwajcarskich. W grze jest...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Ekolodzy straszą, samorządowcy uspokajają. I zachęcają do przesiadki z aut na rowery.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas