W kompleksowej Strategii Odpowiedzialności (ESG) Grupa Żabka demonstruje swoje zaangażowanie w tworzenie bardziej zrównoważonego stylu życia dla wszystkich, przy jednoczesnej minimalizacji swojego wpływu na środowisko w całym łańcuchu wartości. Działania Grupy mają realny wpływ na rozwój polskiej gospodarki – w 2022 r. całkowita kwota wartości dodanej wytworzonej przez Grupę Żabka i współpracujących z nią franczyzobiorców wyniosła aż 7 mld zł, to o 31 proc.więcej niż w 2021 r.
Podsumowanie działań podjętych przez Grupę Żabka znaleźć można w opublikowanym właśnie, piątym już Raporcie Odpowiedzialności „Wygodnie i Odpowiedzialnie”. Publikacja zawiera wiele przykładów, które ilustrują podjęte przez Grupę działania w 2022 roku.
– Nasza Strategia Odpowiedzialności jest ściśle zintegrowana ze strategią biznesową, a nasz główny cel to dążenie do tego, aby codzienne wybory naszych klientów stały się prostsze i bardziej wygodne, a jednocześnie były bardziej przyjazne otoczeniu. Podejmujemy więc wiele działań, aby pozytywnie wpływać na nasze otoczenie i być częścią realnej zmiany na lepsze. Wspieramy lokalną przedsiębiorczość i nawiązujemy współpracę z miastami, jak np. z Bydgoszczą, gdzie testujemy system gospodarki obiegu zamkniętego. Ponadto otworzyliśmy pierwszy w Polsce sklep łączący technologię z bardziej przyjaznymi środowisku rozwiązaniami – Żabkę Eko Smart. Otrzymaliśmy też certyfikat EQUAL-SALARY, a według Instytutu Gallupa znaleźliśmy się wśród 23 proc. najlepszych firm na świecie, które tworzą jedno z najbardziej angażujących miejsc pracy. Zgodnie z naszym strategicznym zobowiązaniem, zwiększamy naszą przejrzystość, regularnie poddając się zewnętrznym przeglądom i weryfikacjom w obszarze ESG – mówi Anna Grabowska, Wiceprezeska Zarządu ds. Strategii Konsumenckich Grupy Żabka.
Grupa Żabka z realnym wpływem na gospodarkę i społeczeństwo
Żabka to najdynamiczniej rozwijająca się sieć modern convenience w Europie Środkowo-Wschodniej – obejmuje ponad 9000 sklepów, prowadzonych przez ponad 8000 franczyzobiorców. Żabka to także największa w Europie sieć sklepów autonomicznych – licząca ok. 50 Żabek Nano. W skład Grupy wchodzą także Maczfit, Dietly, delio i Żabka Jush. Zakres i skala działalności Grupy Żabka oraz franczyzobiorców ma istotny wpływ na polską gospodarkę, co obrazuje kwota wartości dodanej (VA), która za 2022 r. wyniosła 7 mld zł (w porównaniu do 5,3 mld zł w 2021 r.). Liczba ta równa się kwocie, która wystarczyłaby na sfinansowanie remontu ok. 12 700 km dróg krajowych.
Grupa Żabka i współpracujący z nią franczyzobiorcy wpływają także na rynek pracy, utrzymując w ub. r. ponad 56 400 miejsc pracy – to o 24 proc. więcej niż w 2021 r. (45 400) i aż o 55 proc. więcej niż w 2020 r. (36 500). Ten pozytywny wpływ w obszarze zatrudnienia jest odczuwalny we wszystkich sektorach polskiej gospodarki. Łączna liczba miejsc pracy utrzymana w ub. roku jest w przybliżeniu równa łącznej liczbie mieszkańców Swarzędza i Jarocina (województwo wielkopolskie).