Usytuowanie stolicy Podlasia blisko czterech parków narodowych powoduje jednak, że Białystok jest idealnym miejscem wypadowym nawet w czasach pandemii. Z chwilą znoszenia obostrzeń byliśmy gotowi do otwierania się na turystów. Zaprosiliśmy do współpracy miejskich przewodników. Owocem jest kampania #BiałystokTakBlisko.

Wpisuje się ona w szerszy projekt promocyjny, od lat realizowany przez nas pod hasłem „Odkryj Białystok”. W I etapie głównym odbiorcą nowej oferty turystycznej stali się białostoczanie, którzy z powodu pandemii musieli zmienić wakacyjne plany. Zaprosiliśmy ich zatem do zwiedzania miasta podczas spacerów tematycznych „10 twarzy Białegostoku”. Pozwalają one odkryć nieoczywiste i nieznane miejsca, fakty historyczne i ciekawostki. Widząc coraz więcej przyjezdnych, zdecydowaliśmy się na uruchomienie sezonowego punktu turystycznego w Bramie Wielkiej Pałacu Branickich. Przygotowaliśmy także ciekawe propozycje spędzenia weekendu w mieście, m.in bezpłatne przejazdy zabytkowymi autobusami typu Jelcz i „ogórek” z licencjonowanym przewodnikiem.

Podejmując nowe działania, uczulamy naszych partnerów, mieszkańców, turystów, by stosowali się do wymogów reżimu sanitarnego. Wszystko po to, aby poznawanie Białegostoku, nawet w liczniejszym gronie, było bezpieczne.