Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 21.10.2025 13:13 Publikacja: 07.02.2023 11:25
Maksymalna wysokość opłat za egzamin teoretyczny na prawo jazdy to 50 złotych, a za egzamin praktyczny – 200 lub 250 zł, w zależności od kategorii. Stawki te będą waloryzowane co roku o wysokość inflacji
Foto: shutterstock
Od początku stycznia br. obowiązują nowe zasady ustalania opłat za egzamin teoretyczny i praktyczny na prawo jazdy. Wcześniej ich wysokość określało rozporządzenia ministra transportu z 2013 r. Zgodnie z nim egzamin teoretyczny na wszystkie kategorie kosztował 30 zł, a koszt praktycznego kształtował się w przedziale 140–245 zł (stawka za najpopularniejszą kategorię B wynosiła 140 zł).
Sejmiki wojewódzkie, pod które podlegają wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego, od wielu miesięcy apelowały o podniesienie tych opłat. Wskazywano, że ich wysokość nie ma żadnego odzwierciedlenia w realnych kosztach przeprowadzania egzaminów, które poszły znacząco w górę, zwłaszcza w ostatnim czasie (w efekcie coraz więcej WORD-ów było pod kreską). Rząd jednak przed podwyżkami się wzbraniał… i przerzucił tę odpowiedzialność na samorządy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Organizacje samorządowe czekają na decyzję prezydenta ws. nowelizacji ustawy zmieniającej skład Komisji Wspólnej...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Chcemy, żeby Nowy Ursus był czymś więcej niż projektem na 1,5 tys. mieszkań, żeby każdy nabywca otrzymywał więcej niż sam lokal - całe doświadczenie życia w dobrze zaprojektowanej przestrzeni - mówi Boaz Haim, prezes spółki Ronson Development.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas