W dużym mieście medycy poruszają się specjalną, darmową komunikacją

AdobeStock / Michal45

Władze Krakowa opracowały szczegóły przewozu personelu szpitalnego do najważniejszych ośrodków medycznych w mieście. Na ulice wyjechały autobusy przeznaczone wyłącznie dla pracowników szpitali. Medycy jeżdżą nimi za darmo.

Pomysł na specjalne linie „medyczne” powstał po tym, jak dyrektorzy szpitali w Krakowie zgłosili problemy z dojazdem do pracy swoich pracowników. W stolicy Małopolski działa 2 szpitale, w których leczeni są chorzy na Covid -19 : Szpital Uniwersytecki w Podgórzu (gdzie przebywa zdecydowana większość chorych) oraz Szpital im. S. Żeromskiego w Nowej Hucie (jedyna lecznica w mieście, która zajmuje się chorymi na Covid-19 dziećmi z Małopolski i Śląska).

Personel medyczny i pracownicy szpitalnej administracji mieli problem, by dotrzeć do pracy – zwłaszcza do nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego. Między innym dlatego, że zostały wprowadzone obostrzenia dotyczące miejskiej komunikacji, ponadto wielu pracowników szpitali  dojeżdżało do pracy z podkrakowskich gmin.

CZYTAJ TAKŻE: Władze stolicy uruchomiły izolatorium dla bezdomnych. A co robią w innych miastach?

Po analizie zapotrzebowania dla medyków zostało przeznaczonych pięć linii medycznych, opisanych odpowiednio na wyświetlaczach od MED. 3 do MED. 7. I tak autobusy linii medycznych łączą Szpital Uniwersytecki z podkrakowskimi gminami: Skałą, Zielonkami, Czernichowem, Iwanowicami i Luborzycą oraz wszystkimi miejscowościami na swoich trasach. Kursują dwa razy dziennie – przywożą medyków na poranną zmianę – na godzinę 7 oraz na zmianę popołudniową – na godz. 19. Organizator transportu apeluje, by mieszkańcy nie korzystali ze specjalnych linii, tak by wystarczyło miejsca dla lekarzy i pielęgniarek. Przejazd nimi jest bezpłatny, ale osoby uprawnione do przejazdu tymi autobusami zostały poinstruowane, aby sygnalizować zamiar skorzystania z transportu poprzez okazanie identyfikatora wydanego przez szpital.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Billboardy dalej będą straszyć

Nowe przepisy mogą zniweczyć wieloletnią pracę miast nad uporządkowaniem krajobrazu.

Strategię wizerunkową trzeba planować z głową

Promocja gmin odbywa się bez jasnych strategii i planów działań, głównie na podstawie doraźnych ...

Rozwój dzięki mądremu wsparciu

W ocenie banków udzielenie kredytów mikro, małym i średnim przedsiębiorcom o niskim kapitale własnym, ...

Nie stracimy ani jednego euro

Żaden region nie straci na koniec 2018 roku ani jednego euro na podstawie zasady ...

Tramwaj zawieszonej linii 43 na pętli w Lutomiersku

Łódź: powolna śmierć podmiejskich tramwajów

Łódzkie tramwaje zawsze wyróżniały połączenia podmiejskie. Tym środkiem lokomocji można było dojechać praktycznie do ...

Ranking Samorządów 2020: Miasto zdrowe i przyjazne

Wysoka pozycja w zestawieniu samorządów pod kątem zrównoważonego rozwoju, to potwierdzenie, że nasza praca ...