Mamy prawo wiedzieć, ile premii dostał urzędnik

Kierownik ośrodka pomocy społecznej miał obowiązek udzielić informacji mieszkańcowi gminy o przyznawanych premiach i nagrodach.

Publikacja: 17.04.2018 15:00

To urząd powinien zadbać o właściwe rozpatrzenie wniosku o udzielenie informacji publicznej

To urząd powinien zadbać o właściwe rozpatrzenie wniosku o udzielenie informacji publicznej

Foto: materiały prasowe

Władze i instytucje samorządowe mają obowiązek udzielać odpowiedzi na pytania mieszkańców. Jasno wynika to z ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Mieszkaniec jednej z podlaskich gminy zwrócił się ustnie do kierownika ośrodka pomocy społecznej o udostępnienie informacji o przyznanych nagrodach i premiach dla pracowników OPS za trzy lata. Interesował się również, jakim budżetem dysponuje OPS. Informacji nie otrzymał. Złożył więc skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku na bezczynność kierownika ośrodka.

Pozostało 80% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break