Mamy prawo wiedzieć, ile premii dostał urzędnik

Kierownik ośrodka pomocy społecznej miał obowiązek udzielić informacji mieszkańcowi gminy o przyznawanych premiach i nagrodach.

Publikacja: 17.04.2018 15:00

To urząd powinien zadbać o właściwe rozpatrzenie wniosku o udzielenie informacji publicznej

To urząd powinien zadbać o właściwe rozpatrzenie wniosku o udzielenie informacji publicznej

Foto: materiały prasowe

Władze i instytucje samorządowe mają obowiązek udzielać odpowiedzi na pytania mieszkańców. Jasno wynika to z ustawy o dostępie do informacji publicznej.

Mieszkaniec jednej z podlaskich gminy zwrócił się ustnie do kierownika ośrodka pomocy społecznej o udostępnienie informacji o przyznanych nagrodach i premiach dla pracowników OPS za trzy lata. Interesował się również, jakim budżetem dysponuje OPS. Informacji nie otrzymał. Złożył więc skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Białymstoku na bezczynność kierownika ośrodka.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Regiony
Tak Warszawa podniosła się z ruin
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia