Kraków został uznany za doskonałe miejsce dla międzynarodowych usług ze względu na dostępność dobrych specjalistów, atrakcyjne warunki do prowadzenia biznesu, efektywność kosztową i wysoką jakość życia.
Zwycięzcą rankingu zostało indyjskie miasto Bangalore, a na kolejnych miejscach znalazły się Mumbaj, Delhi, Manila, Hyderabad i Sao Paulo. Warszawa zajęła 23. pozycję, Praga – 17. miejsce.
Jak oceniają autorzy raportu Tholons Services Globalization City Index, cyfryzacja jest obecnie kluczowym elementem w globalnych zmianach i przekształcaniu branż. W krajach będących liderami globalizacji usług, takich jak Indie, Filipiny, Europa Wschodnia, większość usług zostanie skomercjalizowana. Cyfrowa ekspansja firm i ich klientów z zapotrzebowaniem na nowe usługi, takie jak mobilność, analityka i bezpieczeństwo cybernetyczne, nie może być zrealizowana przy użyciu tradycyjnego modelu biznesowego.
Jak wynika z danych ABSL, w Krakowie w sektorze usług dla biznesu pracuje już 55,8 tys. osób. Miasto jest liderem w Polsce, zatrudniając blisko co czwartą osobę pracującą w tym sektorze w naszym kraju (w sumie 244 tys. etatów).
Warto podkreślić, że to nie jedyne sukcesy Krakowa w międzynarodowych zestawieniach. W rankingu dziennika „Financial Times" „fDi Polish Cities of the Future 2017/18" stolica Małopolski została nagrodzona – jako najlepszy ośrodek regionalny – tytułem polskiego miasta przyszłości oraz wyro?z?niona pod wzgle?dem kapitału ludzkiego i stylu z?ycia.