Wrocław
Wcześniej Porto, chorwacki Zadar i Bordeaux, a teraz miasto 100 mostów. Wrocław dołączył właśnie do grona najciekawszych kierunków podróży w konkursie European Best Destination. Stolica Dolnego Śląska zdobyła ten prestiżowy tytuł, przyznawany miejscowościom wartym odwiedzenia. W walce o miano European Best Destination 2018 zostawiła w tyle Pragę, Paryż, Barcelonę i Amsterdam. Sukces Wrocław zawdzięcza nie tylko własnemu urokowi, ale również ogromnemu zaangażowaniu internautów (mieszkańców i turystów) i... innowacyjnym technologiom.
Nagroda jest wyjątkowo cenna, bo swoje głosy na wybrane miasta oddawali internauci. Ale właśnie dzięki temu Wrocław mógł skorzystać z najnowszych osiągnięć marketingu online. Przedstawiciele spółki Audience Network, która wspólnie z Brand Bridge pracowała nad kampanią, zastosowali nowatorskie rozwiązania umożliwiające wyświetlanie treści opartych na profilach behawioralnych internautów. Efekt? Za Wrocławiem głosowało 27,5 tys. osób, co stanowi 67 proc. wszystkich głosów oddanych w tym europejskim konkursie. – Wrocław to nowoczesne miasto, które dostrzega potencjał nowych technologii. Zamiast sięgać po standardowe, mało skuteczne rozwiązania, postawiliśmy na promocję wykorzystującą zaawansowaną analitykę danych i big data marketing, co z pewnością pomogło nam w osiągnięciu sukcesu – mówi Ewelina Bartoszewska-Kman z Biura Promocji Miasta i Turystyki Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Zespół Audience Network, który odpowiadał za kompleksowy zakup mediów i targetowanie reklam, przeprowadził dokładną analizę osób odwiedzających serwisy wroclaw.pl oraz visitwroclaw.eu. Agencja specjalizująca się w data consultingu zdiagnozowała w ten sposób najlepiej „konwertujących" internautów i na podstawie utworzonych profili behawioralnych precyzyjnie określiła grupę docelową, do której skierowała internetową kampanię reklamową.
– Takie rozwiązania potrafią być niezwykle skuteczne, szczególnie w branży e-commerce – uważa Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network.
Jak podkreśla, jeśli firma chce poznać, kim naprawdę są jej klienci, przygotowanie w ten sposób profili behawioralnych jest ku temu najlepszym sposobem. – Na podstawie takich analiz można bowiem nie tylko docierać z reklamą internetową do osób o zbliżonej charakterystyce, lecz również tworzyć lub optymalizować całe strategie marketingowe marek – dodaje.