Z głównymi miastami Śląska Gliwice połączone są Drogową Trasą Średnicową – „wewnętrzną autostradą" górnośląskiej konurbacji. Ten unikatowy układ drogowy uzupełniają liczne drogi krajowe, a dopełni go nowoczesna miejska obwodnica.
Południowa...
Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału tego roku powinno być gotowe rondo turbinowe przy ul. Bojkowskiej. Powstaje za skrzyżowaniem z ul. Płażyńskiego. Zarys nowego rozwiązania drogowego jest od dłuższego czasu widoczny, a drogowcy ułożyli już kilka warstw nawierzchni dojazdów do ronda.
– Rondo turbinowe ma mieć 2 pasy, a korzystający z niego kierowcy nie będą mogli ich zmieniać. Wybór odpowiedniego toru jazdy, jeszcze przed wjazdem na rondo, ma ułatwiać przewidziane w projekcie oznakowanie poziome – zapowiada Anna Gilner, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach.
Wraz z budową ronda turbinowego zaplanowano również m.in. przebudowę 200-metrowego fragmentu ul. Bojkowskiej. Przedsięwzięcie jest finansowane ze środków budżetu miasta. Szacowany koszt budowy to ok. 6 mln zł.
To pierwszy etap realizacji południowej obwodnicy miasta, która połączy węzeł autostradowy „Gliwice Sośnica" z ul. Bojkowską.