Zintegrowane systemy zarządzania ruchem i parkingi przy węzłach przesiadkowych ograniczą ruch w miastach

Samorządy tworzą nowe miejsca do parkowania, głównie przy węzłach przesiadkowych. Stawiają też na zintegrowane systemy zarządzania ruchem i ograniczanie liczby aut w centrach miast.

Aktualizacja: 20.08.2018 08:19 Publikacja: 19.08.2018 22:25

Węzły przesiadkowe w oddalonych od centrów dzielnicach stają się coraz bardziej popularnym elementem

Węzły przesiadkowe w oddalonych od centrów dzielnicach stają się coraz bardziej popularnym elementem miejskiego krajobrazu

Foto: Fotorzepa/Kuba Kamiński

Dziś właściwie każde miasto boryka się z deficytem parkingów. Samorządowcy tworzą więc kolejne miejsca dla aut, ale często się to ślimaczy ze względy chociażby na unieważnianie kolejnych przetargów. Ale czy nowe parkingi w centrach miast są naprawdę konieczne?

– Zapewnienie dużej liczby bezpłatnych lub tanich miejsc postojowych w centrum nie poprawi sytuacji. Dlatego wiele samorządów ogranicza liczbę aut w ścisłym centrum, czemu służy m.in. polityka opłat za parkowanie – twierdzi Małgorzata Szafran z wrocławskiego Urzędu Miasta.

Pozostało 96% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break