Reklama

Sporo krajowych firm znalazło pomysł na zagraniczną ekspansję

Dla wielu rodzimych przedsiębiorstw Polska jest już za mała. Co zrobić, by stać się konkurencyjnym na całym świecie?

Publikacja: 21.01.2019 13:40

Asseco sprzedaje dziś swoje oprogramowanie w ponad 50 krajach świata.

Asseco sprzedaje dziś swoje oprogramowanie w ponad 50 krajach świata.

Foto: materiały prasowe

W ostatnich kilkunastu latach otwartość polskiej gospodarki, mierzona stosunkiem wartości eksportu do PKB, mocno wzrosła. Przybywa firm, które nie tylko eksportują, ale i otwierają poza Polską swoje odziały bądź nawiązują współpracę kapitałową z zagranicznymi podmiotami. Jak wynika z danych ICAN Research, 60 proc. działających w Polsce przedsiębiorstw ocenia, że ekspansja to ważny kierunek ich rozwoju, a niemal 70 proc. uważa, że potencjał z tym związany jest wysoki.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama