Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 11.01.2016 16:53 Publikacja: 11.01.2016 16:53
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku (stan z 17 września 2014) (Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license/Tadeusz Rudzki)
Foto: Wikimedia Commons
Budowa tunelu, który będzie łącznikiem pomiędzy trasami Sucharskiego i Słowackiego, zakończyła się w grudniu. To jedna z największych i najbardziej spektakularnych inwestycji Gdańska. Pod korytem rzeki wybudowano dwa tunele liczące po 1,4 km, w których są dwie jezdnie.
Od strony zachodniej wlot znajduje się w okolicy ul. Wielopole, a od wschodniej od ul. Kujawskiej. W najniższym punkcie jezdnia znajduje się aż 34 m pod lustrem wody. Oba tunele połączone są ze sobą za pomocą siedmiu minituneli, które są drogami ewakuacyjnymi. – Tunele wykonano metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine) – tłumaczą przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas