Aktualizacja: 25.02.2016 21:51 Publikacja: 25.02.2016 17:42
Foto: Rzeczpospolita
Doskonale widać to na Dolnym Śląsku – z 56 projektów inwestycyjnych w 2015 r. w Polsce 14 ulokowano tutaj. Nie umniejszając lokalnych inicjatyw na rzecz podnoszenia atrakcyjności regionu, jego głównym atutem jest po prostu geografia. Polska bywa nazywana bramą do Europy Zachodniej, a korzystają z tego zwłaszcza Dolny Śląsk i Wielkopolska.
Bliskość potężnego rynku niemieckiego powoduje, że lokowane są tu kolejne inwestycje, np. projekty amerykańskiego koncernu Amazon. Firma swoje wielkie centra dystrybucyjne otworzyła w Polsce, choć nie poszło za tym otwarcie jej usług na klientów z naszego kraju, e-sklepu w polskiej wersji językowej wciąż nie ma i nie wiadomo, kiedy będzie. Jednak z racji ich położenia blisko granicy, z już dostępną świetnej jakości infrastrukturą drogową, można z Polski zaopatrywać kupujących przez internet Niemców, Holendrów czy Duńczyków.
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
Unikanie opłat za przejazdy transportem publicznym stanowi istotne wyzwanie dla finansów samorządów, które stara...
W stolicy województwa śląskiego rozwój infrastruktury rowerowej postępuje wraz z zieloną metamorfozą miasta. Łąc...
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas