Doskonale widać to na Dolnym Śląsku – z 56 projektów inwestycyjnych w 2015 r. w Polsce 14 ulokowano tutaj. Nie umniejszając lokalnych inicjatyw na rzecz podnoszenia atrakcyjności regionu, jego głównym atutem jest po prostu geografia. Polska bywa nazywana bramą do Europy Zachodniej, a korzystają z tego zwłaszcza Dolny Śląsk i Wielkopolska.
    Bliskość potężnego rynku niemieckiego powoduje, że lokowane są tu kolejne inwestycje, np. projekty amerykańskiego koncernu Amazon. Firma swoje wielkie centra dystrybucyjne otworzyła w Polsce, choć nie poszło za tym otwarcie jej usług na klientów z naszego kraju, e-sklepu w polskiej wersji językowej wciąż nie ma i nie wiadomo, kiedy będzie. Jednak z racji ich położenia blisko granicy, z już dostępną świetnej jakości infrastrukturą drogową, można z Polski zaopatrywać kupujących przez internet Niemców, Holendrów czy Duńczyków.