Reklama
Rozwiń
Reklama

Inwestorzy potrafią dokładnie liczyć kilometry

Choć regiony przy zachodniej granicy Polski nie oznaczają na tle kraju niższych kosztów czy też większej liczby chętnych do zatrudnienia, to wciąż znajdują się w centrum zainteresowania inwestorów.

Aktualizacja: 25.02.2016 21:51 Publikacja: 25.02.2016 17:42

Inwestorzy potrafią dokładnie liczyć kilometry

Foto: Rzeczpospolita

Doskonale widać to na Dolnym Śląsku – z 56 projektów inwestycyjnych w 2015 r. w Polsce 14 ulokowano tutaj. Nie umniejszając lokalnych inicjatyw na rzecz podnoszenia atrakcyjności regionu, jego głównym atutem jest po prostu geografia. Polska bywa nazywana bramą do Europy Zachodniej, a korzystają z tego zwłaszcza Dolny Śląsk i Wielkopolska.

Bliskość potężnego rynku niemieckiego powoduje, że lokowane są tu kolejne inwestycje, np. projekty amerykańskiego koncernu Amazon. Firma swoje wielkie centra dystrybucyjne otworzyła w Polsce, choć nie poszło za tym otwarcie jej usług na klientów z naszego kraju, e-sklepu w polskiej wersji językowej wciąż nie ma i nie wiadomo, kiedy będzie. Jednak z racji ich położenia blisko granicy, z już dostępną świetnej jakości infrastrukturą drogową, można z Polski zaopatrywać kupujących przez internet Niemców, Holendrów czy Duńczyków.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Regiony
Co dziewiąty mężczyzna w kraju ma problemy ze spłatą zaległych zobowiązań
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Okiem samorządowca
Prezydent Olsztyna: Stawiamy na komunikację zbiorową
Regiony
Dolny Śląsk rewitalizuje linie kolejowe i inwestuje w pociągi
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama