Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 03.03.2016 16:51 Publikacja: 03.03.2016 16:51
Foto: materiały prasowe
I choć przyczyny wypadków w skali kraju są podobne, w jednych regionach jest ich mniej, a w innych więcej. Lubuskie, które w 2015 r. stało się liderem pod względem bezpieczeństwa w kraju, dowodzi, że jednym z kluczowych czynników mających wpływ na liczbę wypadków są coraz lepsze drogi.
Województwo lubuskie przecinają dwa ważne, europejskie szlaki tranzytowe z północy na południe (droga S3 i DK3) oraz ze wschodu na zachód (autostrada A2). Ruch tranzytowy jest więc ogromny i stale rośnie, a mimo to liczba wypadków oraz, co ważniejsze, ofiar śmiertelnych sukcesywnie spada. Przez lata „drogą śmierci" wiodącą przez województwo była krajowa dwójka, którą ciągnęły kolumny ciężarówek w stronę niemieckiej granicy. W 2011 r. oddano do użytku odcinek autostrady A2 pomiędzy Świeckiem a Nowym Tomyślem. Efekt? Jeszcze w 2009 r. na lubuskich drogach miały miejsce aż 992 wypadki z 137 ofiarami i 1323 osobami rannymi. Tymczasem w 2013 r. było ich 747, co dawało regionowi drugie miejsce w kraju po znacznie spokojniejszym Podlasiu. W 2015 r. ich liczba spadła o ponad 100, do 639. W ciągu dwóch lat zmniejszyła się zarówno liczba ofiar (z 94 do 82), jak i rannych (z 1019 do 786). Z pewnością ma to związek z sukcesywnie oddawanymi do użytku w latach 2013–2014 kolejnymi odcinkami drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłem Jordanowo a Gorzowem Wielkopolskim. Wcześniej krajowa „trójka" przeciskała się przez centra małych lubuskich miasteczek.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Nie ma podstaw do tego, żeby uznać mężczyzn za rozrzutnych i mało oszczędnych – wynika z badania przeprowadzoneg...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Dla mnie jako prezydenta kluczowe jest, by zarządzać budżetem odpowiedzialnie i wybierać te inwestycje, które za...
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy...
Celem nowej inicjatywy edukacyjnej – Akademii Zakupu Gazu – jest zapoznanie odbiorców samorządowych i powiązanyc...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Rozpoczęły się wakacje. Stolica, jak co roku, przyciągnie miliony turystów. Priorytetem dla miasta jest zapewnie...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas