Reklama

Lublin chce być smart

Inteligentne skrzyżowania pozwalające na płynną jazdę, energooszczędne budynki, otwarte bazy danych ułatwiające inwestowanie. Lublin zamierza zostać smart city. Jest jednak dopiero na początku drogi.

Aktualizacja: 10.03.2016 17:51 Publikacja: 10.03.2016 17:30

Smart city to nie tylko inteligentne systemy transportu i oświetlenia, ale także lepszy monitoring c

Smart city to nie tylko inteligentne systemy transportu i oświetlenia, ale także lepszy monitoring czy łatwiejszy dostęp mieszkańców do informacji miejskich

Foto: 123RF

Na razie najbardziej zaawansowanym technologicznie realizowanym projektem jest system zarządzania ruchem wdrożony w połowie października ubiegłego roku. System, który złożony jest z 303 kamer wideodetekcji ruchu, 21 kamer monitoringowych oraz 22 km światłowodu, objął 69 najbardziej ruchliwych skrzyżowań. Choć kierowcy psioczą, że nie działa jak należy, Artur Szymczyk, wiceprezydent Lublina ds. inwestycji i rozwoju podkreśla, że system dopiero uczy się zachowań lubelskich kierowców.

– Aby mógł modelować odpowiednio procesy, czyli zachowanie się sygnalizatorów, musi zebrać odpowiednią bazę danych. Planujemy, że za dwa miesiące na tyle zapełni się informacjami, że modelowanie ruchu będzie prawidłowe – zapowiada Artur Szymczyk.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Regiony
Jak kupować mądrze gaz na zmiennym rynku
Regiony
Bezpieczne lato w Warszawie – dla wszystkich
Regiony
Gapowicze regionalnym wyzwaniem dla samorządów
Regiony
Katowice stawiają na miejską infrastrukturę rowerową
Regiony
Dolny Śląsk konsekwentnie wspiera Ukrainę
Reklama
Reklama