Aktualizacja: 04.04.2016 16:58 Publikacja: 04.04.2016 16:58
Foto: materiały prasowe
Połowa tych pieniędzy zostanie przeznaczona na budowę tego, co w urzędniczo-unijnym języku nazywa się „systemem zintegrowanych węzłów przesiadkowych". Zęby od tego sformułowania bolą, ale chodzi po prostu o budowę nowoczesnego systemu połączeń autobusowo-kolejowych, dzięki któremu dojeżdżający z okolic Poznania będą mogli szybko, łatwo i przyjemnie przesiąść się z pociągu na autobus i w ten sposób dojechać do pracy, a później z niej wrócić. Jeszcze jeden sposób, który ma skłonić ludzi do porzucenia własnych czterech kółek na rzecz transportu publicznego i ograniczenia ruchu samochodowego w Poznaniu. Jeszcze jeden, ale ten wyróżnia się racjonalnością. Na pewno dużo większą niż forsowana ostatnio przez urząd miejski przebudowa ulicy Grunwaldzkiej, która ma z niej uczynić arterię jednokierunkową, ale przy okazji ograniczy dostęp do terenów Międzynarodowych Targów Poznańskich. Nie ulega wątpliwości, że Wielkopolanie, ale nie tylko oni, powinni mniej korzystać z samochodów. Już dzisiaj studenci poznańskich uczelni, zwłaszcza ci pochodzący z mniejszych miejscowości, mawiają, że otwierając okna w akademiku, „wietrzą Poznań". Tyle że zaklęcia i górnolotne apele, odwoływanie się do świadomości ekologicznej, przywoływanie przykładów z Zachodu niewiele pomogą. Tu trzeba czynów. Mieszkańcy okolic Sztokholmu czy Genewy lata temu przesiedli się do transportu publicznego nie dlatego, że do nich apelowano, ale dlatego, że dostarczono im odpowiednie narzędzia w postaci wygodnego i tańszego dojazdu do pracy metrem, nowoczesnymi autobusami i czystymi pociągami. Polacy kochają swoje samochody miłością dziką i bezkrytyczną, ale porzucą je niczym starą kochankę, gdy tylko ujrzą nową oblubienicę. Musi być tylko równie powabna i najlepiej – zwłaszcza w oszczędnej Wielkopolsce – tańsza w utrzymaniu. Zapowiedzi budowy „systemu zintegrowanych węzłów przesiadkowych" zdają się zapowiadać, że oto nowa kochanka niczym Afrodyta właśnie wyłania się z morskiej piany. Tylko, jeśli ta miłość ma być naprawdę głęboka i szczęśliwa, nadajcie jej, drodzy urzędnicy, ładniejszą nazwę! Słowo zawsze kroczy przed czynem!
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpracy i zaangażowanie się w odbudowę zniszczonego wojną kraju.
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto włączyły się muzea i instytucje kultury. Zaplanowano wiele wydarzeń, spotkań i wystaw.
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regionalne atrakcje jednoczą siły w apelu: wspieraj Dolny Śląsk, by nie dotknęła go kolejna dramatyczna w skutkach fala odwołanych rezerwacji.
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji. Nowo wybrani prezydenci i burmistrzowie przedstawiali swoje strategie na rozwój i zarządzanie miastami w trudnych czasach.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego i Naturalnego UNESCO, jest dziś ważną europejską metropolią, która nie tylko w twórczy sposób prezentuje swoje tysiącletnie dziedzictwo, ale potrafi je łączyć z duchem nowoczesności, otwartością na innowacje, troską o zrównoważony rozwój i dbałością o jakość życia mieszkańców.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpracy i zaangażowanie się w odbudowę zniszczonego wojną kraju.
Dają cień. Obniżają temperaturę. Oczyszczają powietrze. Tworzą dom dla wielu przedstawicieli miejskiej fauny. Są piękne. Ale czy drzewa mogą świadczyć w społeczeństwie konkretne usługi? Tak! Wykonywana przez nie „praca” pozwala walczyć ze szkodliwymi skutkami zmian klimatu i ma swoją – policzalną – wartość.
Metodyka opracowania i wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej. Postępowanie środowiskowe.
Pomorze, jeden z najszybciej rozwijających się regionów w Europie, łączy biznes z wysoką jakością życia i innowacyjnością. Pomorska oferta wzbudziła ogromne zainteresowanie na tegorocznych targach MIPIM.
Tworzymy nie tylko bardzo dobrą architekturę czy atrakcyjne części wspólne. Nasze inwestycje oferują wyjątkowy klimat, także osoby z zewnątrz mają tutaj dobrze spędzić czas i wrócić – mówi Rafał Kula, prezes firmy NOHO Investment.
Rola, obowiązki i zadania gin w procesie wdrażania OZE. Zatwierdzenia, zgody i kontakty z interesariuszami
Coraz więcej wrocławian szuka miejsca do życia, które da im nie tylko łatwy i szybki dostęp do miejskich udogodnień, ale też bliskość natury, pozwalającej na regenerację i wytchnienie od codziennego zgiełku. W ten trend wpisuje się osiedle Lokum Porto na Starym Mieście.
Spodziewamy się dużego zainteresowania ubezpieczeniami upraw rolnych, zwłaszcza, że poprzedni rok był „bogaty” w różnego rodzaju zdarzenia katastroficzne takie jak przymrozki, grad czy nawalne deszcze, a do tego powódź. Zachęcamy rolników, żeby się ubezpieczali, bo w ten sposób chronią efekty swojej pracy – mówi Daniel Zahorenko, prezes Agro Ubezpieczeń - Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas