Rok 1995 zaczął się w Polsce denominacją złotego, III Finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i kolejkami przed pierwszą restauracją Sphinx przy ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. Wywodząca się z tego miasta spółka Sfinks Polska do dziś z sentymentem wspomina tamte czasy.
– Choć działamy na skalę ogólnopolską i mamy ponad 100 restauracji w całym kraju, nie wyobrażam sobie, że mogłoby nas zabraknąć w Łodzi – podkreśla Sylwester Cacek, prezes Sfinksa. – W końcu jest to jedno z największych miast Polski i ważny punkt na mapie kraju.
Przykład dla innych
Województwo łódzkie i jego stolica mogą się pochwalić wieloma markami, które, jak Sphinx, osiągnęły sukces rynkowy. Opierając się na nich, swój wizerunek buduje tutejszy samorząd.
– Leży to u podstaw idei marki, czyli myślenia projektowego, gdzie Łódzkie wyszukuje i promuje te inicjatywy z regionu, które są w swojej strukturze pionierskie, innowacyjne i sprawiają, że mieszkańcom z województwa dzięki ich wykorzystywaniu żyje się przyjemniej i łatwiej – zaznacza Grzegorz Sławiński z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
Jak wyjaśnia, wsparcie marek z regionu odbywa się m.in. poprzez zapraszanie ich przedstawicieli na imprezy organizowane przez samorząd, ale także do udziału w reklamach emitowanych w mediach tradycyjnych i społecznościowych.