Aktualizacja: 02.05.2016 08:03 Publikacja: 01.05.2016 23:00
Coraz więcej czasu tracimy w korkach
Foto: Rzeczpospolita
Poznańskie ulice w centrum zostaną zwężone, więcej będzie miejsca dla pieszych i rowerów
Foto: Fotorzepa, Adam Burakowski Adam Burakowski
W Polsce jeszcze długo nie będzie możliwości organizowania płatnego wjazdu do centrum miast, tak jak jest to w Londynie, Sztokholmie czy Mediolanie. Jak informuje „Rzeczpospolitą" Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, w resorcie „nie toczą się prace nad zmianą przepisów w kierunku umożliwienia samorządom pobierania opłat za wjazd do centrum miasta".
Dla władz metropolii może to być pewne rozczarowanie, bo takie narzędzie, choć pewnie trudne do zaakceptowania przez mieszkańców, pomogłoby szybko ograniczyć liczbę samochodów wjeżdżających do centrum. Ale nawet bez tego instrumentu, miasta, także te mniejsze wdrażają lub planują wdrażać strategie zrównoważonego transportu.
We Wrocławiu odbyło się Dolnośląskie Forum Odbudowy Ukrainy. Jego celem było rozwinięcie dotychczasowej współpra...
W tym roku przypada 80. rocznica rozpoczęcia odbudowy stolicy po wojnie. Do obchodów zainicjowanych przez miasto...
Rusza nowa akcja zachęcająca do wsparcia regionu dotkniętego powodzią. Tym razem samorząd województwa i regional...
Finanse, zmiany demograficzne i ekologia – to największe wyzwania dla włodarzy miast w zaczynającej się kadencji...
Kraków – stolica polskiej kultury, miasto pełne cennych zabytków i unikatowych zbiorów, wpisane na Listę Światow...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas